جانشین انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام باند فیشینگ و پولشویی گسترده درجنوب شرق کشور با ۴۰۰ فقره کلاهبرداری خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵ 02 December 2019

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار احمد طاهری، اظهار داشت: در پی وصول تعداد زیادی پرونده با موضوع کلاهبرداری سایبری از طریق مراجع قضائی و گزارش مردمی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارشناسان مجرب پلیس فتا استان قرار گرفت.
او افزود: در بررسی پرونده‌ها مشخص شد، افراد کلاهبردار از طریق تبلیغات فریبنده در شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام طعمه‌های خود را با تبلیغات فریبنده فروش شارژ نیم‌بها، نرم‌افزار‌های دانلود فیلم، بازی نیم‌بها و ماهواره اندروید به درگاه‌های جعلی کشانده و با دسترسی به حساب بانکی‌شان اقدام به برداشت غیرمجاز می‌کردند.
وی ادامه داد: در تحقیقات کارشناسان پلیس فتا مشخص شد اعضای این باند با هویت‌های جعلی و با استفاده از حساب بانکی قربانیان قبلی اقدام به خرید تلفن همراه، تجهیزات الکترونیکی، ارز دیجیتال و... از فروشگاه‌های اینترنتی می‌کردند.
او تصریح کرد: در بررسی شکایت یکی از مال باختگان که مردی حدوداً ۲۱ ساله است، مشخص شد این فرد از طریق سایت واسطه‌گر دیوار یک دستگاه تلفن همراه را به مبلغ ۳۰ میلیون ریال فروخته و بعد از مدتی متوجه می‌شود که حساب بانکی‌اش مسدود شده و در پیگیری موضوع از طریق پلیس فتا مشخص شد حساب بانکی این فرد به عنوان «حساب واسط» که اعضای این باند از آن برای جابه‌جایی مبالغ کلاهبرداری از دیگر قربانیان استفاده می‌کرده با حکم مراجع قضائی مسدود شده است.
سردار طاهری عنوان کرد: سرنخ‌های به دست آمده از اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا حاکی از فعالیت یک باند حرفه‌ای سرقت اطلاعات کارت بانکی (فیشینگ) در استان سیستان و بلوچستان را نشان می‌داد.
وی اظهار داشت: با اقدامات گسترده کارشناسان پلیس فتا متهم اصلی این پرونده که نوجوانی ۱۵ ساله و محصل است در شهر زاهدان و سه همدست دیگر که بین ۲۰ تا ۲۴ سال سن دارد در شهر‌های زاهدان و زابل شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار