رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: تا کنون هیچ مورد فوتی در خصوص آنفولانزای اخیر در سطح شهرستان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۸۰۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳ 02 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر محمدرضا ترابی در گفتگویی تلفنی با اعلام خبر فوق، در خصوص علائم این بیماری اظهار داشت: علائم این نوع از آنفولانزا، مشابه انواع دیگر این بیماری است و دقت در رعایت موارد پیشگیرانه و بهداشت فردی می تواند از ابتلا به این بیماری جلوگیری کند.

وی با تأکید بر اینکه تا حد امکان از دست دادن و روبوسی پرهیز شود؛ افزود: در پیشگیری از این بیماری، شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس شبکه بهداشت فردیس همچنین گفت: در صورت ابتلا به آنفولانزا در اسرع وقت به پزشک مراجعه شود و افراد به ویژه دانش آموزان تا 4 الی 5 روز پس از بیماری در منزل استراحت کنند. همچنین در صورت طولانی شدن این بیماری بیش از 3 روز، علی الخصوص در کودکان و افراد مسن، برای بستری بیمار و مراقبت های بیشتر در بیمارستان اقدام شود.

وی توصیه کرد: بیماران خاص از جمله مبتلایان به دیابت و غیره و دریافت کنندگان پیوند اعضا، در ابتدای ابتلا به این نوع از آنفولانزا، تحت مراقبت های بیمارستانی قرار بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار