معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان البرز در حاشیه بازدید عزیزاله شهبازی استاندار البرز از پروژه های در دست احداث آزاد راه تهران - کرج گفت: اکنون به طور متوسط هرساعت یک هزارو ۶۰۰ تردد درجاده های استان البرز انجام می شود که شاخص کشوری به طور میانگین عدد ۵۵۰ تردد در ساعت را نشان می دهد.
کد خبر: ۸۰۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 04 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛  منصورکیائی ادامه داد: در ایام تعطیل سال ، تردد ساعتی جاده های البرز از مرز پنج هزار خودرو عبور می کند که چندبرابر شاخص کشوری است.

وی توضیح داد: متوسط تردد روزانه از کرج به سمت چالوس بین ۱۶ هزار تا ۲۰ هزار خودرو  متغیر است و بالاترین متوسط تردد ساعتی در محورهای مواصلاتی استان البرز به اتوبان کرج – تهران اختصاص دارد که گاهی به پنج هزار تردد در ساعت نیز می رسد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند تصویری برای نظارت در راه های استان البرز گفت: اکنون حدود ۱۳ کیلومتر از راه های البرز زیر پوشش نظارت تصویری قرار دارد در حالی که در کل کشور ۱۰۰ کیلومتر است.

منصورکیائی بیان داشت: ۴۱۰ کیلومتر راه  اصلی یعنی آزادراه ها، بزرگراه ها و  شریان ها در البرز وجود دارد  و پوشش سامانه های نظارت تصویری در البرز نسبت به کشور مناسب است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز گفت: ۴۴ دستگاه تردد شمار در سطح راه های البرز وجود دارد که تمام محورهای استان به صورت رفت و برگشت را پوشش می دهد و این دستگاه ها  مواردی از جمله تردد، سرعت متوسط  یا سرعت غیر مجاز را ثبت کرده و گزارشات روزانه و ماهانه را ارائه می دهد.

منصور کیائی در خصوص فعالیت سامانه ثبت تخلف سرعت در البرز گفت: در این قالب تعداد ۲۶ سامانه در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز برای محاسبه و ثبت مواردی از جمله میزان سرعت، سرعت غیر مجاز است که از این تعداد ۱۷ سامانه  فعال بوده و مابقی  به دلیل مواردی از جمله سرقت  یا تصادفات غیر فعال است.

وی در خصوص تاثیر بکارگیری سامانه هوشمند ثبت تخلفات در میزان تخلفات جاده ای بیان داشت: اکنون در دنیا از جمله ایران موضوع مدیریت کنترل سرعت خودروها به سمت بکارگیری سیستم های هوشمند سوق پیدا کرده است زیرا دقت کار بالا و خطا در آن کم است، از طرفی در مکان هایی که احتمال استقرار پلیس و نظارت های حضوری برای کنترل سرعت خودروها وجود ندارد کاربرد سیستم های هوشمند بسیار موثر است.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با بیان اینکه یکی از موفق ترین ابزار مدیریت و کنترل سرعت در دنیا سامانه ثبت تخلفات است، گفت: تمام مخورهای مهم، اصلی و شریانی البرز از جمله محور کرج- کندوان، آزادراه های کرج- تهران و کرج- قزوین و محور کرج- ماهدشت- اشتهارد با این سامانه پوشش داده شده است.

استان البرز دارای یک هزارو ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به این استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار