سرپرست اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:
سرپرست اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در این جلسه بیان کرد: سه موضوع اصلاح قیمت بنزین، انتخابات و بازار عید نوروز پیش روی تنظیم بازار استان است و باید برای کنترل هر چه بیشتر قیمت کالاها در بازار و جلوگیری از هر گونه تخلف صنفی، راهکارها و پیش بینی های لازم انجام شود.
کد خبر: ۸۰۳۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶ 04 December 2019

جلسه ستاد تنظیم بازار استان با موضوع؛ بررسی توزیع گاز " ال پی جی" (گاز مایع) و ثبت نام متقاضیان در سامانه( ساتکا )، مرغداری های فعال و غیر فعال و افزایش جوجه ریزی، کمبود گاز مایع و مصرف بالای خودروهایی که از این گاز به عنوان سوخت استفاده می کنند، درخواست قیمت گذاری مجدد شکر قهوه‌ای شرکت توسعه نیشکر استان در سرسرای سازمان صنعت معدن و تجارت استان  خوزستان برگزار شد.

سرپرست اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در این جلسه بیان کرد: سه موضوع اصلاح قیمت بنزین، انتخابات و بازار عید نوروز پیش روی تنظیم بازار استان است و باید برای کنترل هر چه بیشتر قیمت کالاها در بازار و جلوگیری از هر گونه تخلف صنفی، راهکارها و پیش بینی های لازم انجام شود.

ارسلان شهنی گفت: از رسانه ها انتظار می رود در کنار اعضای تنظیم بازار استان و با توجه به دغدغه مردم با دقت و حساسیت بیشتری از بازار و وضعیت اقتصادی خوزستان گزارش تهیه کنند.

همچنین معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: شرکت‌های توزیع گاز " ال پی جی" (گاز مایع) و خودروهای حامل و توزیع کننده این گاز باید برای دریافت سهمیه و توزیع آن در استان در سامانه تنظیم بازار (ساتکا) ثبت نام کنند.

عبدالرحمان ناصریان بیان کرد: از روز شنبه ۱۶ آذرماه  به مدت ۷۲ ساعت شرکت های توزیع گاز " ال پی جی" در خوزستان و خودروهای حامل و توزیع کننده این گاز مکلف هستند برای دریافت سهمیه در سامانه ساتکا ثبت نام کنند تا نحوه توزیع این گاز در استان ساماندهی شود.

وی درادامه با اشاره به اینکه سازمان صمت هیچ مسئولیتی در قبال تامین گاز ال پی جی خودروها ندارد ادامه داد: اولویت تامین و توزیع این گاز در استان برای مصارف خانگی به ویژه در مناطق روستایی است.

ناصریان ادامه داد: افزایش قیمت گاز ال پی جی برای خودروها به دلیل اینکه مصرف این گاز برای خودرو تخلف است قابل پیگیری نیست اما افزایش قیمت گاز ال پی جی برای مصارف خانگی غیر قانونی است و باید پیگیری شود.

همچنین مدیر کل دامپزشکی خوزستان در این نشست گفت: ۲۵۰ واحد مرغداری غیر فعال در خوزستان وجود دارد که اگر این تعداد مرغداری به چرخه تولید بازگردند وضعیت تولید مرغ در استان بهبود می‌یابد.

مصطفی کنارکوهی با اشاره به لزوم فراهم کردن شرایط لازم برای تامین مرغ مورد نیاز بازار عید نوروز در خوزستان بیان کرد: باید میزان مصرف مرغ در بازار عید استان تعیین شود و از ۴۵ روز قبل از آغاز ایام نوروز باید جوجه ریزی انجام شود تا برای تامین مرغ بازار عید در استان با مشکل مواجه نشویم.

وی گفت: در ابتدا باید مرغداری‌هایی که در اجرای این طرح همکاری می کنند مشخص شوند و سرمایه گذاری که تامین جوجه یک روزه را برعهده خواهد گرفت نیز مشخص شود تا برنامه ریزی لازم در این رابطه انجام شود.

کنارکوهی ادامه داد: برای تامین مرغ مورد نیاز ایام عید نوروز در خوزستان با قیمت مناسب، باید نهاده از کارخانجات تولید خوراک دام خریداری و به مرغداریها تحویل داده شود تا واسطه گران در این بخش ورود نکنند. همچنین باید سازوکار کشتار مرغ در حجم زیاد و انجماد آن فراهم شود.

افزایش ۱۴درصدی  جوجه ریزی در خوزستان در هشت ماه امسال

کنارکوهی گفت: در هشت ماه امسال ۲۸ میلیون و ۴۰۸ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام گرفت که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش جوجه ریزی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین میزان کشتار مرغ در هشت ماه امسال در استان ۲۷ میلیون قطعه بود که نسبت به ۲۳ میلیون قطعه مدت زمان مشابه پارسال از افزایش ۱۵ درصدی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار