غلامرضا کاتب :
به گزارش تابناک سمنان: غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس بابیان اینکه ایجاد توسعه پایدار و اشتغال در مناطق روستایی در دستور کار است، گفت: ۶۷ درصد اشتغال کشور به بخش کشاورزی اختصاص دارد.
کد خبر: ۸۰۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 05 December 2019

تصویر مرتبط

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان صبح پنجشنبه در جلسه کارگروه بخش کشاورزی شهرستان‌های گرمسار و آرادان به میزبانی یکی از تالارهای گرمسار ضمن بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری یکی از قوانین کمک‌کننده در امر ایجاد توسعه و اشتغال پایدار در منطقه است، اظهار داشت: سال گذشته ۳۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در بخش کشاورزی پرداخت‌شده که با ایجاد ۱۲۰ هزار شغل ۶۷ درصد از سهم اشتغال کشور به بخش کشاورزی اختصاص‌یافته است.

غلامرضا کاتب بابیان اینکه در تبصره ۱۸ نیز دولت و مجلس توسعه اشتغال روستایی و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت را دنبال می‌کند، افزود: بانک‌های عامل در این بخش به دنبال توسعه اشتغال روستایی، عشایری و دامداران و تمام تشکل‌های زیرمجموعه بخش کشاورزی هستند و همکاری مطلوبی را در این عرصه دارند.

کاتب با تأکید بر لزوم اصلاح برخی قوانین برای رونق تولیدات بخش کشاورزی بیان کرد: از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها هرساله مقداری اعتبارات به این بخش اختصاص می‌یابد و باید برای دائمی شدن قانون‌های حمایتی ازجمله پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی اقدامی اساسی انجام دهیم.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس در ادامه بابیان اینکه در گرمسار و آرادان و بخش ایوانکی ظرفیت‌های متعددی وجود دارد، تصریح کرد: تعاونی عشایر، تعاونی تولید، تعاونی کشاورزی در این شهرستان‌ها هرساله رتبه‌های خوبی را در سطح کشور کسب کردند و در بخش رونق تولیدات کشاورزی نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

وی در خاتمه با اشاره به مشکلات بیمه روستایی و عشایری یادآور شد: بیمه صندوق‌های کشاورزی در سال‌های گذشته منابع پایدار در بودجه کشور نداشتند و برای رفع این مشکل در سال گذشته اعتباراتی تخصیص داده شد که ۱۰۰ درصد آن پرداخت‌شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار