اداره کل امور عشایری استان ایلام؛
اداره کل امور عشایری استان ایلام در اطلاعیه ای به عشایر کوچرو این استان و همچنین عشایر مهمان هشدار داد: با توجه به ورود سامانه بارشی از چرای دام در ارتفاعات و مناطق کوهستانی خودداری کنند.
کد خبر: ۸۰۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ 07 December 2019

 تابناک ایلام؛در این اطلاعیه از عشایر خواسته شده است: نسبت به نگهداری احشام و دام های خود بخصوص دام های کوچک در اماکن امن و سرپوشیده اهتمام جدی داشته باشند زیرا بر اساس اعلام هواشناسی، این سامانه بارشی با خطر رگبار، رعد و برق، باد شدید، تگرگ، سیلاب و بارش برف در ارتفاعات همراه است.

اداره کل امور عشایری ایلام در این اطلاعیه با اشاره به استقرار سامانه بارشی از روز جمعه تا اواسط هفته آینده به عشایر کوچرو و دامداران هشدار داده است: در این مدت از تردد در مسیر رودخانه ها، مسیل ها و مناطق مستعد آبگیر جدا خودداری کنند.

همچنین عشایر ایلام باید تدابیر لازم در خصوص ایمن سازی سیاه چادرها جهت جلوگیری از هر گونه خطرات احتمالی را انجام دهند.

بر اساس اعلام هواشناسی ایلام، سامانه بارشی با هسته سرد و باران، برف و مه از روز جمعه وارد استان شده و به تدریج از صبح یکشنبه خارج می‌شود.

این سامانه همراه با بارش باران در نواحی جنوب و گرمسیری، بارش برف در ارتفاعات، بارش باران و برف در نواحی سردسیر، مه، رعد و برق به ویژه در نیمه جنوبی، کاهش محسوس دما و وزش باد به نسبت شدید است.

آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، احتمال بروز صاعقه، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و اختلال در تردد وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار