رئیس ستاد انتخابات البرز
رییس ستاد انتخابات استان البرز گفت: فرآیند ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان با ثبت نام از ۳۷۰ داوطلب پایان یافت.
کد خبر: ۸۰۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 08 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ رییس ستاد انتخابات استان البرز اظهار کرد: از مجموع این تعداد ۳۱۹ نفر داوطلب حوزه انتخابیه شهرستان کرج، فردیس، اشتهارد بوده با (۸۶) درصد و ۵۱ نفر مربوط به حوزه انتخابیه فرمانداری ساوجبلاغ، نظر آباد و طالقان با (۱۴) درصد بوده اند.

فردی افزود: از مجموع ۳۷۰ نفر ثبت نامی ۲۹ نفر در وزارت کشور ثبت نام کرده اند و براساس آمارها از مجموع این ۳۷۰ نفر ثبت نامی ۷۳ نفر زن و ۲۹۷ نفر از ثبت نام کنند گان مرد هستند.

وی با بیان مشاغل ثبت نام شدگان گفت: از مجموع ۳۷۰ نفر ، ۳۱ نفر فرهنگی ، ۱۴۳ نفر کارمند ، ۳۷ نفر استاد، چهار نفر روحانی ، ۳۰ بازنشسته ، ۹ نفر بیکار ، ۷۳ نفر ایثار گر و سایر مشاغل بوده اند.

رییس ستاد انتخابات البرز اضافه کرد: بیشترین فراوانی گروه سنی بین سنین ۳۶ تا ۴۰ سال بوده و از بین ثبت نام کنندگان هشت نفر سابقه نمایندگی ، ۵۷ نفر سابقه داوطلبی و ۳۲۰ نفر افرادی بودند که قبلا سابقه ثبت نام و داوطلبی مجلس نداشتند.

وی یادآورشد: در مرکز انتخابیه کرج( شامل شهرستان های کرج، فردیس و اشتهارد ) هر ۱۶۰ نفر برای یک کرسی رقابت می کنند و در مرکز انتخابیه ساوجبلاغ شامل (شهرستان های ساوجبلاغ ، نظر آباد و طالقان ) ۵۱ نفر برای یک کرسی با هم رقابت می کنند که این مرکز انتخابیه معادل نرم کشوری است و در مجموع در استان ۱۲۳ نفر برای یک کرسی رقابت می کنند و این در حال است که در سطح کشور ۵۳ نفر برای یک کرسی رقابت می کنند.

فردی اظهار داشت: میزان استقبال برای انتخابات مجلس شورای اسلامی دراین دوره نسبت به دوره قبل در سال ۹۴ براساس آخرین آمار ۳۲ درصد افزایش داشته است.

این مسئول در پایان گفت: ستاد انتخابات ۱۲ جلسه با ۷۰ مصوبه داشته که ۳ جلسه از انان با حضور هیات نظارت برگزار شده است و در این خصوص جلسات با بخشداران و فرمانداران و ۹ مورد بازدید که اغلب سر زده بوده از حوزه انتخابیه شهرستان های استان داشته است؛ در هر صورت کلیه هیات های اجرایی استان در موعد مقرر تشکیل و تعامل خوبی بین هیات های اجرایی و نظارت بر قرار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار