دبیر کارگروه سلامت شهرستان دهلران گفت : پنج نفر از شهروندان دهلرانی مبتلا به ویروس آنفولانزا شدند که خوشبختانه با درمان به موقع آنها از شیوع این بیماری در سطح شهرستان جلوگیری شد
کد خبر: ۸۰۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ 08 December 2019

 به گزارش تابناک ایلام ؛ فرماندار دهلران در جلسه کرگروه سلامت شهرستان دهلران گفت : همه دستگاه شهرستان دهلران برای مبارزه و همکاری با آنفولانزا در شهرستان باید همکاری داشته باشند.

مجید عسکری عنوان کرد : باتوجه به فرارسیدن فصل سرما انتقال بیماری می تواند از طریق پرندگان و.. صورت بگیرد و باید دستگاه های مرتبط به صورت جدی موضوع آنفولانزا توجه جدی داشته باشند.

وی افزود : باتوجه به اینکه در کشور های همسایه ما به مباحث بهداشتی بخصوص آنفولانزا توجه چندانی ندارند ما باید در بحث کنترل این بیماری حساسیت نشان بدهیم.

فرماندار دهلران افزود : راه های پیشگیری اطلاع رسانی وشناسایی مناطق پر خطر از موضوعات بسیار مهمی است که باید توجه شود

دبیر کار گروه سلامت شهرستان دهلران گفت : مشکل خاصی در خصوص تامین دارو برای آنفولانزا در شهرستان دهلران وجود ندارد .

غلام رضا منصوری بیان داشت  : اگر مردم علائمی چون آبریزش بینی، تب، بدن‌درد و... دارند، از رفتن به محل کار و یا فرستادن کودک دارای این علائم به مدرسه، به مدت دو تا سه روز جدا خودداری کنند

وی بیان داشت : کودکان، افراد سالخورده، زنان باردار، افرادی که مبتلا به بیماری‌های مزمن هستند و کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی، در برابر ابتلا به آنفولانزا آسیب‌پذیر هستند.

منصوری عنوان کرد : واکسناسیون تب های فصلی هر ساله می تواند بدن شما را از سه یا چهار ویروس آنفولانزای رایج محافظت کند و بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا در ماه شهریور یا مهرماه است.

وی بیان داشت : آنتی‌بیوتیک‌ها در درمان آنفلوآنزا مؤثر نیستند، و مردم از مصرف خودسرانه‌ی این داروها برای درمان آنفلوآنزا پرهیز کنید.

دبیر کارگروه سلامت شهرستان دهلران گفت : پنج نفر از شهروندان دهلرانی مبتلا به ویروس آنفولانزا شدند که خوشبختانه با درمان به موقع آنها از شیوع این بیماری در سطح شهرستان جلوگیری شد ./م

برچسب ها: آنفولانزا ، دهلران ، درمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار