رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: تغییر کاربری اراضی کشاورزی باعث شده بخش عمده‌ای از این اراضی به قطعات کوچک تبدیل شود.
کد خبر: ۸۰۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 09 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ سید مجید موسوی  در مراسم آغاز به کار یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی استان و معرفی فرمانده این یگان گفت: برخی با پول زیادی که در جیب دارند، برای ویلا سازی به اراضی خوش آب و هوای البرز حمله می‌کنند تا ارزش پولشان را چند برابر کنند.

وی ادامه داد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی در طول ده‌های گذشته باعث شده دیگر اراضی یکپارچه ‌معدودی با متراژ بالا در استان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه این تغییر کاربردی اراضی کشاورزی در سایر استان‌ها مثل البرز نیست‌، گفت: زمان زیادی صرف رسیدگی به مشکلات امور اراضی استان می شود، در حالی که بسیاری از استان‌ها با چنین مشکلاتی مواحه نیستند.

موسوی افزود: خرد شدن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری فقط مربوط به بعد از پیروزی انقلاب نیست بلکه اسناد زیاد تفکیک شده ای را می بینیم که مربوط به دهه های ۴۰ و پیش از انقلاب اسلامی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: به دلیل بعضی از کمبودها همچون نیروی انسانی این یگان راه اندازی می شود و اگر نیرو و امکانات به اندازه کافی داشتیم نیازی به راه اندازی یگان حفاظت نداشتیم.

گفتنی است در این مراسم  سید مجتبی موسوی به مدت یکسال به عنوان فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی البرز معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار