رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: یک واحد آپارتمان ۸۰ متری در محله تقی آباد شهرری وقف و در این اداره ثبت شد.
کد خبر: ۸۰۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 09 December 2019

به گزارش تابناک تهران، حجت‌الاسلام مرتضی صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 6 دانگ این آپارتمان به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال توسط مادر شهید به نیت خیرات وقف شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون این هشتمین مورد وقف شده در شهرستان ری است، افزود: خوشبختانه مردم جنوب پایتخت با تمام مشکلات اقتصادی که دارند هنوز هم سنت حسنه وقف را در میان خود حفظ و اموال خود را برای امور عام المنفعه وقف می‌کنند.

صادقی اضافه کرد: خیرین شهرستان ری از ابتدای سالجاری تاکنون یک واحد آپارتمان مسکونی ۷۶ متری به نیت تامین هزینه‌های جاری و فرهنگی مسجد حجت ابن الحسن(عج)، سه دانگ از یک مغازه در خیابان شهید رجایی به نیت امام زمان(عج) وقف امور خیریه کرده‌اند.

وی یادآور شد: علاوه بر این امسال ۲ واحد آپارتمان ۴۴ و ۹۸ متری به نیت اجرای مراسمات مذهبی به ارزش تقریبی ۹ میلیارد ریال، ۴۰۰ متر زمین وقف حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) در امین‌آباد و ۳ دانگ از مغازه‌ای در شهرری به نیت خیرات و ۲ هکتار زمین در حسن آباد فشافویه برای ساخت بیمارستان در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری به ثبت رسانده‌اند.

۱۱۰ ولیچر در میان معلولان شهرستان ری توزیع شد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری همچنین از توزیع ۱۱۰ ویلچر به مناسبت هفته معلول در آسایشگاه خیریه کهریزک، بیمارستان فیروز آبادی و افراد نیازمند تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری توسط یک واقف با نیت خیرات و مورات خبر داد و گفت ارزش تقریبی این ویلچرها در حدود یک میلیارد ریال است.

صادقی با بیان اینکه این ویلچرها توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در میان نیازمندان توزیع شده است، افزود: تمامی مسئولان این اداره با توجه به اینکه بسیاری از معلولان نیازمند ویلچر هستند با دقت نیازمندترین افراد را برای دریافت این وقف با ارزش انتخاب کرده‌اند.

وی در پایان به اهمیت کارکردهای وقف اشاره کرد و افزود: یکی از کارکردهای مهم وقف، فقرزدایی از جامعه است و با گسترش فرهنگ وقف می‌توان محرومیت را در جامعه کاهش داد زیرا وقف یکی از راه‌های توزیع مجدد درآمد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار