پسر کینه جو که به بهانه‌ای پدرش را به جاده چالوس کشاند و با خودرو به اعماق دره انداخت در دادگاه با جلب رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.
کد خبر: ۸۰۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳ 10 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ این جنایت تکان دهنده ۲۰ اسفند پارسال با سقوط یک خودروی آردی یشمی رنگ به دره‌ای در روستای کندور واقع در جاده چالوس اتفاق افتاد و مرد ۴۵ ساله‌ای به‌نام محمد که نیمه جان در میان لاشه در هم پیچیده خودرو پیدا شده بود، به‌علت شدت جراحات وارده جان سپرد و جسدش به پزشکی قانونی انتقال یافت.

در نخستین مرحله تحقیقات پسر این مرد که در صحنه حادثه حضور داشت گفت: من راننده خودرو بودم، اما پس از اینکه ترمز خودرو برید دیگر نتوانستم کنترلش کنم و هنگام سقوط از خودرو بیرون پریدم، اما پدرم با خودرو به اعماق دره افتاد. اما کارآگاهان که به‌گفته‌های این جوان ۲۵ ساله ظنین شده بودند به بازجویی ادامه دادند تا اینکه او راز جنایتش را برملا کرد.

وی گفت: پدرم مرد بداخلاق و خسیسی بود. خرجی خانواده را نمی‌داد و من و خواهرم را به شدت کتک می‌زد و مدام مادرم را اذیت می‌کرد. هرشب خانه‌مان دعوا بود.

به‌همین خاطر چند وقتی بود که تصمیم گرفته بودم پدرم را به‌ قتل برسانم. روز حادثه به بهانه گردش پدرم را سوار خودرو کردم و روانه جاده چالوس شدیم. تصمیم گرفته بودم این مرد بداخلاق را با ماشین به دره بیندازم تا کشته شود و من هم خودم را از خودرو بیرون بیندازم.

به‌همین خاطر چند دست لباس روی هم پوشیدم تا وقتی هنگام سقوط خودم را از ماشین بیرون می‌اندازم زنده بمانم. من بعد از حادثه عذاب وجدان گرفتم و طولی نکشید که خودم با پای خودم به اداره پلیس رفتم و به قتل پدرم اعتراف کردم.

وحید در حالی که قرار بود به اتهام قتل عمد محاکمه شود با رضایت اولیای دم (خواهر و مادربزرگش) روبه‌رو شد. بدین ترتیب این متهم با توجه به رضایت اولیای دم قرار است بزودی از نظر جنبه عمومی در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی قیومی وبا حضور قاضی رنجبر محاکمه شود.

نگاه کارشناس/فاطمه نورا جوادی روانشناس
رفتار‌های خشونت‌آمیز در دوران کودکی کینه‌هایی فراموش نشدنی را درذهن به‌جا می‌گذارد که مرور این خاطرات تلخ گاهی اوقات تنش‌های جدی را در بزرگسالی ایجاد می‌کند. این تنش‌ها گاهی با همسر و گاهی با کودکان برای انتقام‌گیری بروز می‌کند.

فردی که در معرض خشونت قرار می‌گیرد نه تنها خودش قربانی خشونت می‌شود بلکه دیگران را هم در این ماجرا درگیر می‌کند. پدری که در کودکی رفتار‌های توهین‌آمیز پدر و مادرش را تجربه کرده در مقابل فرزند خودش از همین الگوی رفتاری استفاده می‌کند.

دراین پرونده پسر جوان وقتی از رفتار‌های خشن پدرش خسته می‌شود و مدام صحنه کتک زدن مادرش را می‌بیند به طور قطع دست به رفتار‌هایی می‌زند که چیزی جز انتقام نیست؛ بنابراین به خانواده‌ها توصیه می‌شود به جای رفتار‌های تلافی جویانه راه حل مناسب را با مشورت افراد صالح پیدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار