مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: تعمیرات اساسی و نوسازی واحدهای گاز و گاز مایع(NGL)این شرکت با هدف استمرار و افزایش تولید خوراک شرکت های پتروشیمی مارون و بوعلی شتاب می‌گیرد.
کد خبر: ۸۰۵۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 24 December 2019

احمد محمدی در این خصوص اظهارداشت: ‌ شرح کار تعمیرات اساسی و نوسازی واحدهای گاز و گاز مایع تامین کننده خوراک پتروشیمی‌های مارون و بوعلی تهیه و اولویت بندی شده و مذاکراتی با شرکت‌های پتروشیمی مارون و بوعلی انجام شد و این شرکت‌ها موافقت کردند بخشی از ظرفیت و امکانات خود را برای سرعت بخشیدن به تعمیرات اساسی واحدهای گاز و گاز مایع در اختیار مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات فرآیندی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دهند.

این مقام مسئول در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: کاهش زمان تعمیرات اساسی واحدهای گاز و گاز مایع(NGL) از یک سو موجب پایداری تامین خوراک شرکت‌های پتروشیمی می‌شود و از سوی دیگر کاهش گازسوزی و حفظ محیط زیست را (در حین تعمیرات اساسی) به‌همراه دارد.

محمدی خاطرنشان‌کرد: این شرکت ۱۶ واحد گاز و گاز مایع(NGL) در اختیار دارد و محصولات آنها گاز سبک، میعانات گازی و نفتا است که بخشی از آن به عنوان خوراک به شرکت‌های پتروشیمی مارون و بوعلی واقع در بندرامام ارسال می‌شود.  

وی تصریح کرد: ‌تامین خوراک پتروشیمی‌ها جزو اولویت‌های مناطق نفت‌خیز جنوب است در این راستا پیگیری‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش در هفته اول آذرماه جاری، طی نشست های جداگانه ای با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی مارون و بوعلی، مذاکرات نهایی برای همکاری متقابل در خصوص تعمیرات اساسی واحدهای گاز و گاز مایع انجام شد.

در این نشست ها مقرر شد تعمیرات اساسی برخی از واحدهای گاز و گاز مایع طی روزهای آینده آغاز و بخشی از آنها تا پیش از پایان سال به اتمام برسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار