مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت: امکان‌ افزایش عرضه ۴۵ درصدی گاز سی.ان.جی در خوزستان با وجود روند رو به افزایش این فرآورده پس‌ از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت(بنزین) وجود دارد.
کد خبر: ۸۰۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰ 23 December 2019

نعمت اله نجفی با بیان اینکه از مجموع ۷۷ جایگاه عرضه گاز سی.ان.جی در خوزستان ، ۷۳ جایگاه در مدار عملیات هستند افزود: با توجه به گرایش زیاد به مصرف گاز سی.ان.جی در خوزستان به دلیل قیمت مناسب آن در مقایسه با بنزین ، همه توان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بر روی فعال نگه‌داشتن جایگاه های گازسی.ان.جی. در خوزستان متمرکز شده‌است.

وی با بیا اینکه پس از آغاز طرح مدیریت مصرف سوخت از ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ، فعالیت جایگاه های عرضه گاز سی.ان.جی اقتصادی تر شده ادامه داد:شرکت پخش فرآورده های نفتی خوزستان از احداث جایگاه عرضه گاز سی.ان.جی و سرمایه گذاری در این بخش استقبال و حمایت می‌کند.  

افزایش ۳۲درصدی مصرف گازسی.ان.جی در خوزستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) از افزایش ۳۲درصدی مصرف گاز سی.ان.جی در خوزستان پس از اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت خبر داد.

وی با بیان اینکه قرار است دولت برای گازسوز کردن خودروهای عمومی تسهیلات رایگان به دارندگان این خودروها اعطا کند ادامه داد: روند مصرف گاز سی.ان.جی در خوزستان در ماه های آینده افزایش خواهد یافت ولی  با این حال نگرانی برای افزایش مصرف گازسی.ان.جی وجود ندارد چون بخش مهمی از ظرفیت جایگاه های گاز خالی است.

نجفی افزود: روزانه ۸۵۰هزار متر مکعب گاز سی.ان.جی در خوزستان مصرف می شود که معادل ۸۵۰هزار لیتر بنزین‌است.

برای تامین گاز ال.پی.جی خودروها تعهدی نداریم

مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: این شرکت هیچ تعهدی برای تامین گاز ال.پی.جی خودروها ندارد.

نجفی افزود: مصرف گاز ال.پی.جی برای خودروها علاوه بر اینکه غیرقانونی است خطرات زیادی به دنبال دارد از رو توصیه اکید شرکت متبوع ، استفاده نکردن از این گاز برای سوخت خودروها است.

وی گفت: نهادهای نظارتی باید در مصرف گاز ال.پی.جی در خودروها به وظیفه خود عمل کنند و اجازه ندهند این کار خطرآفرین و غیرقانونی در خوزستان ادامه‌یابد.

وی ادامه داد: تعریف شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از گاز ال.پی.جی برای مصرف پخت و پز و گرمایشی است بنابراین مصرف این فرآورده  سوختی خارج از این محدوده پذیرفتنی‌ نیست.

به تازگی با افزایش مصرف گاز ال.پی.جی(گاز مایع کپسولی) در خودروها، این نوع گاز برای مصارف خانگی در خوزستان با کمبود رو به رو شده‌است و با وجود افزایش سهمیه این نوع گاز در هفته های اخیر ، همچنان بهای هرکپسول ۱۱کیلوگرمی در برخی‌شهرهای خوزستان تا ۲۰۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار