علی عبدی در همایش مشترک کارشناسان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل استاندارد البرز گفت: برای استحکام بخشی به بناها و سازه ها در برابر حوادث توجه به کیفیت مصالح ساختمانی و رعایت الزامات ایمنی ضروری است.
کد خبر: ۸۰۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 12 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد البرز اقدامات موثر مهندسان ناظر در اجرای استاندارد، کنترل استفاده از مصالح ساختمانی مشمول استانداردهای اجباری حین ساخت، استعلام فرآورده های ساختمانی مشمول استانداردهای اجباری از استاندارد ، مراجعه به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷برای استعلام فرآورده های ساختمان، مشارکت در بروز رسانی ، تدوین و بازنگری استاندردهای ملی فرآورده های ساختمانی، ترغیب سازندگان پروه های عمرانی به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد را ضروری دانست.

عبدی گفت: استاندارد ها به ۲ دسته اجباری و تشویقی تقسیم می شود، استاندارد اجباری رعایت آن برای تولید کننده ها اجباری است و توزیع کننده ها را مکلف کرده که از توزیع کالاهای غیر استاندارد خودداری کنند.

وی ادامه داد: ۷۱ استاندارد ملی مشمول استانداری اجباری است که ساختمانی، شیمی ساختمان، برق و الکترونیک ، مکانیک و تاسیسات ساختمان از جمله آنها است.

معاون ارزیابی و انطباق اداره کل استاندارد البرز بیان داشت: رعایت استانداردهایی که مقاومت ساختمان را در مقابل زلزله بیشتر می کند مورد تاکید است. ۱۱۵ واحد تولیدی مصالح ساختمانی در استان البرز وجود دارد و تاکنون در این بخش ۲۰۹ پروانه استاندارد صادر شده است.

عبدی گفت: امسال در بخش صنعت ساختمان البرز ۱۵ استاندارد تشویقی صادر کرده ایم وی اهم اقدامات نظارتی اداره کل استاندارد البرز را بازسی از مراکز عرصه فرآوده های ساختمانی است، شناسایی و کنترل مراکز تولید فرآورده های ساختمانی ، خرید فرآورده های ساختمانی مشمول استاندارد اجباری از مراکز عرضه و ارسال به آزمایشگاه های همکار برای آزمون ، بازدید های مشترک با سایر دستگاه های نظارتی از مراکز عرضه فرآورده های ساختمانی مشمول استاندارد اجباری ذکر کرد.

وی گفت: سیاست سازمان ملی استاندارد این است که از کالایی نمونه برداری شود که به دست مصرف کننده نهایی برسد.

به گفته عبدی، ۴۰ درصد مصرف انرژِی کشور در بخش ساختماها است که باید به مصرف صفر حرکت کنیم.همایش یک روزه مهندسان ناظر ساختمان و استاندارد با هدف ارتقای کیفیت ساخت بناها و تبادل نظر برای همکاری بیشتر برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار