مرکز نوآوری و فناوری‌های صنایع شیمیایی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با همکاری دانشگاه رازی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۰۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰ 12 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،معصومه خان احمدی رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در مراسم افتتاح این مرکز که همزمان با اختتامیه اولین رویداد کارآفرینی ایده شو صنایع شیمیایی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاهی و علمی کرمانشاه در حوزه صنایع شیمیایی، یکی از اهداف راه اندازی این مرکز را حمایت از ایده های نوآورانه در این حوزه و حمایت از آنها تا مرحله اجرایی شدن عنوان کرد.

وی تصریح کرد: هرچند تولید ایده سخت است، اما پرورش و اجرایی کردن آن سخت‌تر است، برای همین با راه اندازی این مرکز از ایده های حوزه صنایع شیمیایی استان حمایت می‌کنیم تا اجرایی شوند.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه اقتصاد کنونی دنیا به سمت دانایی محور شدن حرکت می‌کند، عنوان کرد: امروزه دیگر مانند گذشته افراد ثروتمند کسانی نیستند که دارای زمین، گاز، نفت، طلا و... هستند، بلکه عموم ثروتمندان را کسانی تشکیل می‌دهند که دانایی دارند و براساس همین دانایی به ثروت رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: کسانی در هرم ثروت موفق هستند که سراغ اقتصاد دانایی محور بروند که بیل گیتس یکی از این افراد است.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه بابیان اینکه نوآوری و بازاریابی نقش زیادی در تولید ثروت در دنیای امروز دارد، گفت: اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری ساختنی است و از طریق ترغیب دانشجویان و علاقمندان به علم، تشکیل استارتاپ ها و حمایت از آنها شکل می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه‌های کنونی به جای تولید مهندس به سمت تولید موسس پیش می‌روند و توسعه استارتاپ ها در سالهای اخیر با کمک بخش خصوصی روبه رشد است.

وی در ادامه به برگزاری اولین رویداد کارآفرینی ایده شو صنایع شیمیایی با همکاری دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: این رویداد به منزله شروع فعالیت مرکز نوآوری و فناوری‌های صنایع شیمیایی استان کرمانشاه است که پارک علم و فناوری و دانشگاه رازی را در کنار هم قرار می‌دهد.

در این مراسم حدیدی مدیر مرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز به تشریح توسعه مبتنی بر دانایی در دو دهه اخیر دنیا پرداخت و عنوان کرد: نوآوری، نیروی انسانی کارآفرین و وجود واحدهای تحقیق و توسعه از مهمترین مشخصه های توسعه مبتنی بر دانایی در کشورها است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم به چنین توسعه‌ای برسیم باید زیرساخت‌هایی همچون مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، مناطق توسعه فناوری‌های نوین، دانشگاه های کارآفرین و مناطق ویژه علم و فناوری را داشته باشیم.

مدیر مرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه گفت: این اتاق‌های فکر هستند که پول‌سازند و مسیر رشد کشورها را هموار می‌کنند.

وی همچنین موتور تغییر جامعه را در دنیای کنونی کارآفرینی دانست و افزود: کارآفرین کسی است که با شناسایی فرصت‌های جدید به ایده‌ای نو و خلاق دست یافته و با کسب منابع لازم و پذیرش مخاطره و ریسک، کسب و کار جدیدی راه انداری می‌کند و نتیجه این فرآیند تولید محصول و یا خدمات جدیدی به جامعه است.

حدیدی تشخیص فرصت، اشتیاق به خطر، پافشاری و اصرار به تحقق ایده، خلاقیت و نوآوری همراه با پذیرش تغییرات سریع و قدرت تصمیم گیری را از شاخصه‌های مهم یک انسان کارآفرین دانست و گفت: ایده خلاقانه باید بگونه‌ای باشد که امکان اجرای آن باشد و بتوان برای آن بازارفروش پیدا کرد.

وی راه های یافتن ایده های خلاقانه را در سفرها، نمایشگاه ها، کنفرانس ها، اخبار اقتصادی و... برشمرد و تصریح کرد: زمانی که چند ایده داریم باید آنها را فهرست، غربالگری و اولویت بندی کنیم و در نهایت ایده قابل اجرا را انتخاب کنیم.

این کارآفرین تاکید کرد: مهمتر از ایده، انتخاب یک تیم همراه است که بتوانند با همفکری ایده را به سمت اجرایی شدن پیش ببرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار