مدیر شبکه یک سیما رویکرد این شبکه در تولید برنامه های مختلف را بازنمایی اقوام مختلف ایرانی عنوان کرد و افزود: تمام تلاشمان این است که بتوانیم شبکه ملی بوده و بازنمایی خوبی از اقوام مختلف ایرانی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۰۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 13 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مجید زین العابدین ، با بیان اینکه رویکرد شبکه یک سیما همواره فعالیت به عنوان شبکه ملی بوده، گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم به عنوان شبکه ملی بازنمایی خوبی از فرهنگ و آداب و رسوم و زبان اقوام مختلف ایرانی داشته باشیم.

وی افزود: در همین راستا در حال حاضر چهار سریال در این شبکه در حال پخش و یا تولید است که همگی مربوط به قومیت های مختلف ایرانی است که از جمله آن سریال "نون.خ" است که هم اکنون در کرمانشاه تصویربرداری آن آغاز شده است.

وی تصریح کرد: همچنین سریال "پایتخت" در استان مازندران در حال ساخت است و سریال‌های "افرا" که در استان گیلان ساخته شده و نیز سریال "به رنگ خاک" که در استان خوزستان کار ساخت آن انجام شده، هم اکنون از شبکه یک سیما در حال پخش است.

زین العابدین خاطرنشان کرد: در کنار تولید سریال، تلاش ما این است با ساخت انواع مستند بتوانیم بازنمایی خوبی از اقوام ایرانی در رسانه ملی داشته باشیم و در همین راستا فصل دوم مجموعه مستند "کهن‌ترین سرزمین" که فصل اول آن در نوروز امسال پخش شد، در حال تولید است.

وی افزود: همچنین مستندهای "مرز پُرگهر" و "ایرانگرد" نیز که هر یک به معرفی اقوام ایرانی و فرهنگ و آداب و رسوم آنها می‌پردازند، برای پخش از شبکه یک سیما در حال ساخت است.

زین العابدین در ادامه با بیان اینکه ساخت سریال و مستند مستلزم تامین هزینه‌های بالایی است، گفت: درحال حاضر در بحث تولید سریال با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستیم و انتظار داریم دولت و مجلس توجه بیشتری به حوزه فرهنگ داشته باشند، همانطور که تا امروز توجه کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر تمام سریال‌های در حال تولید شبکه یک سیما با بودجه سازمان صدا و سیما در حال ساخت است و در ساخت و تولید هیچ یک از آنها بر اساس اسپانسر و مشارکت نبوده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار