امام‌جمعه دماوند با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای‌ اسلامی گفت: مطابق قانون فساد اقتصادی، سیاسی و اخلاقی باعث رد صلاحیت خواهد شد، بنابراین در بررسی صلاحیت‌ها باید حق داوطلبان، مردم و نظام حفظ شود.
کد خبر: ۸۰۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ 14 December 2019

به گزارش تابناک تهران، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دماوند که در مسجد جامع این شهر برگزار شد افزود: هم اکنون بیش از ۱۶ هزار نفر در کشور برای نامزدی انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرده اند و هیات های اجرایی باید با دقت و مطابق قانون عمل کنند تا حق کسی ضایع نشود.

وی اظهار داشت: از هیات اجرای و شورای نگهبان دماوند تقاضا داریم کسانی که در دوره های قبل رای خریدند را رد صلاحیت کنند و اگر این موضوع توسط کاندیداهای سابقه دار تکرار شود، هیات اجرای و شورای نگهبان باید پاسخگوی ظلم و گناه تایید صلاحیت این افراد باشند.

خطیب جمعه دماوند با اشاره به اینستکس (یک ابزار ویژه مالی است که در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ توسط آلمان، فرانسه و بریتانیا، برای تسهیل تجارت غیر دلاری با ایران ایجاد شد ) خاطرنشان کرد: دولت باید با هوشیاری از منافع ملی دفاع و کانال‌های جدید مالی را با کشورهای مستقل دیگر ایجاد کند، زیرا اروپا هم مانند آمریکا مورد اطمینان نیست.

وی با اشاره به ادامه بدعهدی های غرب در عمل به تعهدات خود در مسئله برجام، تصریح کرد: آمریکا و اروپا می خواهند ایران را از فعالیت صلح آمیز هسته ای باز دارند و هم هیچ امتیازی به ایران ندهند، حالا برای دور زدن ایران اینستکس را مطرح کرده که البته به آن هم عمل نکرده اند.

خطیب جمعه دماوند ادامه داد: اروپا با نقشه فریبنده جدید در قالب اینستکس می خواهد جلوی گام پنجم کاهش تعهدات هسته ای ایران را بگیرد.

حجت الاسلام فتاح به سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) همواره به اهمیت این دو مرکز علمی تاکید داشتند، زیرا این دومرکز باید با هم باشند و علم و عمل و علم تهذیب را به منزله دو بالی بدانند که بایکی از آنان نمی شود پرید.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب بهترین الگو برای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه است،  ادامه داد: دانشجویی که با بودجه و پول مملکت تحصیل کرده و متخصص شده است، خود را خدمتگزار کشور و مردم می داند و طلاب و دانشجویان باید برای استقلال کشور قدم بردارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار