رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از فوت شش نفر و بستری شدن ۱۳۰۰ نفر در استان بر اثر بیماری آنفلوآنزا خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 16 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر ابراهیم شکیبا ، با اشاره به شروع موج آنفلوآنزا انسانی H1N1 از ابتدای پاییز امسال گفت: طی این مدت 1300 نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری بستری شدند.

وی افزود: همچنین طی این مدت شش نفر بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا فوت کردند که این افراد یا سالمند بوده و یا دارای بیماری زمینه‌ای از جمله بیماری قلبی و کلیوی بودند.

شکیبا با بیان اینکه موج آنفلوآنزا هم اکنون در استان تقریبا فروکش کرده، گفت: این فروکش کردن بیماری به معنای پایان گرفتن بیماری آنفلوآنزا نیست و از آنجا که فصل سرما ادامه دارد، افراد باید همچنان مراقب باشند.

وی تصریح کرد: این بیماری برای افراد عادی و سالم خطرناک نیست و این افراد در صورت ابتلا بعد از گذشت حدود دو هفته استراحت و استفاده کافی از مایعات و غذاهایی مانند آش و سوپ بهبودی کامل می یابند.

شکیبا افزود: در بحث این بیماری گروه‌های در معرض خطر باید بسیار هوشیار باشند و به محض مشاهده علائم آنفلوآنزا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: زنان باردار، کودکان زیر شش سال، سالمندان، افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای از جمله بیماریهای قلبی و عروقی، بیماری کلیوی، ریوی و نیز بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی( افراد HIV مثبت) از جمله گروه‌های در معرض خطر این بیماری هستند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار