رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت شیرینی در کرمانشاه نسبت به شب یلدای سال گذشته خبر داد و گفت: کیک یخچالی و نان‌تر عمده شیرینی مورد علاقه مردم کرمانشاه برای شب یلدا است.
کد خبر: ۸۰۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 16 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،محمدرضا ناصری ، درباره وضعیت بازار شیرینی کرمانشاه با نزدیک شدن شب یلدا، افزود: اگرچه چندماه است افزایش قیمتی برای شیرینی نداشته‌ایم و قیمت‌ها هم تا پایان سال بالا نمی‌رود، اما نسبت به شب یلدای سال گذشته 10 تا 15 درصد افزایش قیمت شیرینی داشتیم.

وی اضافه کرد: دلیل این افزایش قیمت نیز بالا رفتن قیمت انواع مواد اولیه مورد نیاز پخت شیرینی و همچنین هزینه‌های جانبی کارگاه‌های قنادی است.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه با بیان اینکه مردم کرمانشاه برای شب یلدا بیشتر انواع کیک، شیرینی‌تر و لطیفه را انتخاب می‌کنند، افزود: قیمت هر کیلو کیک یخچالی حدود 35 هزار تومان و نان‌تر و شیرینی لطیفه کیلویی 23 هزار تومان برای قنادی‌های درجه یک است.

به گفته ناصری، قنادی‌های درجه دوم قیمت‌ها را حدود پنج تا شش هزار تومان در هر کیلو ارزانتر حساب می‌کنند.

وی از فعالیت 120 قنادی دارای کارگاه هم در کرمانشاه خبر داد و یادآور شد: از این تعداد حدود 60 قنادی درجه یک است.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه اظهار کرد: با نزدیک شدن شب یلدا نظارت بر قنادی‌ها و کارگاه‌های آنها را از بعد بهداشت، کیفیت، قیمت و ... با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی تشدید کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: از آنجایی‌که عمده سلیقه مردم برای خرید شب یلدا به سمت شیرینی‌های‌تر است، از چند روز دیگر سفارش و خرید شیرینی شب یلدا آغاز می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار