جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم آخرین جمعه پائیز در سومین حرم اهل بیت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۰۶۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 16 December 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: اولین «جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم» درسطح استان فارس جمعه ۲۹ آذر ۹۸، همراه با اقامه‌ی نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

دبیر این جشنواره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این جشنواره بارویکردی نو و متفاوت از مسابقات قرآنی متداول کشور و با همّت جمعی از اساتید و قاریان ممتاز کشور در راستای تعظیم شعائر دینی و گسترش هنر تلاوت قرآن کریم برگزار می‌گردد.

امیر فتح پور توضیح داد: نحوه انتخاب برترین تلاوت مجلسی ازطریق آراء مستمعین حاضر در محفل تلاوت و همچنین هیات نظارت که شامل اساتید قرآنی است، می باشد و برترین تلاوت مجلسی استان به انتخاب آراء مردمی به مرحله کشوری جشنواره در تهران راه خواهد یافت.

وی درباره نحوه شرکت در جشنواره نیز توضیح داد:ازبین تلاوتهای ارسالی به دبیرخانه جشنواره پس از ارزیابی اولیه اساتید قرآنی استان،حداکثر ۷ تلاوت انتخاب و به مرحله نهایی استانی که درجمعه ۲۹ آذر پس ازنماز مغرب وعشا درشبستان امام خمینی حرم حضرت شاهچراغ(ع) برگزارمی گردد، راه خواهند یافت.

فتح پور با اشاره به اینکه جشنواره تلاوت‌های مجلسی ویژه برادران می‌باشد و محدودیت سنّی ندارد، اظهار داشت:مدت زمان هر تلاوت ۷ تا ۹ دقیقه می‌باشد.

وی درباره ضوابط جشنواره افزود: قاری مجاز به تلاوت از هر قسمت قرآن کریم بوده و وصل دو سوره یا قصارالسور بلامانع است. همچنین استفاده از قرائت‌های مختلف -مشروط رعایت ضوابط هرقرائت -مجازاست.

جشنواره مردمی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم یادآور شد: سعی و تلاش کمیته اجرایی جشنواره دراستان فارس بر آن است که این حرکت نو، باشکوه و عظمت خاص در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) و با همکاری اساتید گرانقدر، قاریان، حافظان و تمام دلسوزان و خادمان ساحت مقدس قرآن‌ کریم و اهل بیت(ع) برگزار شود.

برگزیدگان جشنواره برپایه آرای مردمی انتخاب‌ می‌شوند

دبیرجشنواره با اشاره به تاثیر آرای مردمی در انتخاب برگزیدگان این جشنواره یادآور شد: در آغاز مرحله نهایی استان، برگه‌های شرکت درقرعه‌کشی بین حضار ومستمعین تقسیم خواهدشد و به رسم یادبود وتجلیل از مستمعین کلام الله مجید به ده نفر از عزیزان به قید قرعه هدایایی تقدیم‌ خواهدشد.

وی ادامه داد: البته به منظور رعایت مساوات درارزیابی تلاوتهای مرحله نهایی؛برگ اخذ آراء فقط قبل ازآغاز تلاوتهای مرحله نهایی بین مستمعین پخش خواهدشد و فقط درپایان تمام تلاوت‌ها جمع آوری می‌شود. لذا امکان اخذ رای ازمستمعینی که دراواسط برنامه حضور می‌یابند یا قبل ازاتمام تمام تلاوت‌ها محفل راترک می‌کنند مقدور نیست. به همین خاطر از همه علاقمندان به حضور در این جشنواره تقاضا می‌شود راس ساعت ۱۷و۳۰ روزجمعه ۲۹ آذر و در ابتدای برنامه در شبستان امام خمینی(ره) حضور یابند.

وی افزود: هیات نظارت جشنواره متشکل از جمعی ازمفاخر و پیشکسوتان ارزشمند عرصه تلاوت قرآن استان درهنگام برگزاری مرحله نهایی استانی، بر نحوه اجرا واخذ آراء مردمی نظارت می‌کنند.

فتح پور ادامه داد: علاقمندان می‌توانند با شماره گیری کددستوری #۳۰۱۱۴*۶۶۵۵* در قرعه کشی سراسری جشنواره جهت دریافت هدایای مادی ومعنوی ازجمله ۳۶۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس شرکت کنند.

همچنین ازطریق این کددستوری و اتصال به سامانه جشنواره می‌توانند در مرحله کشوری جشنواره با ارائه رای خود به قاریان راه یافته به آن مرحله ازجمله قاری منتخب استان فارس حمایت کنند.
ارسال این کددستوری رایگان بوده ومشمول هزینه نیست.

وی درباره پیشینه این جشنواره نیز توضیح داد: طی سه سال گذشته۱۳ دوره این جشنواره درشهر تهران برگزار شده وامسال همزمان با چهاردهمین دوره، برای اولین بار جشنواره بصورت سراسری و فراگیر در تمام استان‌های کشور برگزار ومرحله کشوری آن باحضور منتخبین تمام استانها در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

این فعال قرآنی از تمام علاقمندان دعوت کرد که به منظور تکریم اساتید و قاریان گرانقدر قرآن و شکوه بیشتر محفل، در این جشنواره شرکت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار