فعال کارگری با بیان اینکه از هم اکنون باید به فکر وضعیت دستمزد سال آینده کارگران و معیشت آن‌ها باشیم، گفت: در حال حاضر درآمد یک کارگر با هزینه‌های امرار معاش بخور و نمیر حدود دو میلیون تومان فاصله دارد.
کد خبر: ۸۰۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 17 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،جواد اکبری ، با اشاره به آغاز برگزاری جلسات تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران و با بیان اینکه هر سال میزان دستمزد کارگران بر اساس حداقل هزینه‌های معیشت و همچنین نرخ تورم تعیین می‌شود، ادامه داد: امسال نمایندگان کارگران در شورای عالی کار مصمم خواهند بود که با توجه به این دو عامل نرخ مناسبی را برای دستمزد کارگران تعیین کنند.

وی وضعیت معیشتی نامناسب کارگران با توجه افزایش قیمت‌هایی که در ماه‌های اخیر داشتیم یاد کرد و ادامه داد: هم اکنون میزان درآمد یک کارگر با هزینه امرار معاش بخور و نمیر زندگی حدود دو میلیون تومان فاصله دارد و برای جبران این فاصله باید دستمزد کارگران حداقل به سه میلیون تومان برسد.

اکبری یادآور شد: در بخش تورم نیز آنچه که به صورت واقعی احساس می‌شود حدود 40 درصد تورم است.

دبیر پیشین خانه کارگر کرمانشاه با بیان اینکه تورم زندگی کارگران را تحت تاثیر قرار داده و سفره‌های آنها را کوچک کرده، گفت: از هم اکنون و در قالب جلسات و کمیته‌های مزد باید به فکر دستمزد سال آینده کارگران باشیم.

این فعال کارگری با بیان اینکه سال گذشته رقم مناسبی برای افزایش دستمزد کارگران تعیین شد، تاکید کرد: البته این افزایش هنوز هم فاصله زیاد هزینه‌های زندگی با درآمد کارگران را پر نکرده و امیدواریم امسال نیز افزایش منطقی متناسب با شرایط موجود در نظر گرفته شود.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمانشاه به وضعیت نامناسب مستمری بگیران بازنشسته هم اشاره کرد و گفت: میزان دریافتی سال آینده بازنشستگان کارگری حداقل‌بگیر که 60 درصد بازنشستگان را تشکیل می‌دهند نیز به همین دستمزدی که برای کارگران تعیین می‌شود، بستگی دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار