رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه از مسمومیت ۱۱۶ کرمانشاهی با گاز مونوکسید کربن از ابتدای سال تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 17 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،صائب مدرسی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۶ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن داشته ایم، اظهار داشت: این مسمومیت ها ۳۶ مورد جاده ای و ۸۰ مورد شهری بوده است.

وی افزود: تا پایان آبان سال گذشته ۹۶ نفر با گاز مونوکسید کربن مسموم شدند که ۲۱ مورد جاده ای و ۷۵ شهری بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: تعمیر و نصب دودکش ها و بخاری باید توسط کارشناس انجام شود، همچنین مسیر دودکش باید باز باشد، رنگ شعله آبی رنگ باشد.

این مسئول با تاکید بر نصب دودکش استاندارد تصریح کرد: مردم باید از نصب آبگرمکن در حمام بپرهیزند و در چادر و خودرو از روشن کردن گاز پیک‌نیک خودداری کنند به ویژه رانندگان که برخی از آنها شب برای گرمایش از این وسیله استفاده می کنند.

مدرسی گفت: در صورت برخورد با فرد مسموم شده با گاز مونوکسید کربن باید وی به سرعت از محیط خارج شود و با سامانه ۱۱۵ تماس حاصل شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان کرمانشاه با تاکید براینکه مردم باید به توصیه های تکنسینهای اورژانس توجه کنند، عنوان کرد: فرد کمک رسان به مسموم باید نکات ایمنی را رعایت کند.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار