مدیرکل هواشناسی استان خبر داد:
مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وقوع مه غلیظ برای فردا (چهارشنبه) در استان و بروز مشکل در انجام پروازها خبر داد.
کد خبر: ۸۰۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵ 17 December 2019

محمد سبزه‌زاری در جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان که امروز (۲۶ آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، اظهار کرد: در پی فعالیت این سامانه در آبادان ۱۱۳ میلیمتر، اهواز ۷۴ میلیمتر و در رامهرمز ۶۰.۵ میلیمتر بارندگی ثبت شده است. در جنوب اهواز بارش ثبت شده ۵۵ میلیمتر بوده است.

وی با بیان اینکه بارش‌های روز گذشته جنوبی بوده است، افزود: در بوشهر فعالیت این سامانه بالا بود و در ایستگاه جم تاکنون ۱۵۰ میلیمتر بارش رخ داده و هنوز بارندگی‌ها ادامه دارد. در این مدت در فیروزآباد شیراز ۱۱۵ میلیمتر و دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد ۶۱ میلیمتر بارش ثبت شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: این سامانه از روی خوزستان گذشته است اما در پی این بارندگی‌ها رطوبت شدیدی وجود دارد و شاهد افزایش ابر هستیم. فعلا هنوز احتمال بارش و رعد و برق در مناطق شرقی، شمالی و ارتفاعات وجود دارد. فردا این سیستم کاملا از خوزستان خارج خواهد شد.

سبزه‌زاری بیان کرد: فردا مه غلیظ را در شهرهای مختلف خواهیم داشت که احتمالا پروازها دچار مشکل خواهند شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: اواسط هفته آینده (اواخر دوشنبه) سامانه بارشی جدیدی وارد خوزستان خواهد شد که بیشتر مناطق شمال استان را در بر خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: طبق قانون جدید مدیریت بحران، هواشناسی موظف شده سامانه هشدار سریع سیل را راه‌اندازی کند. مشکلی که در خوزستان وجود دارد این است که اکنون باران‌سنج‌های خوبی در استان نداریم در حالی که بخشی از سامانه هشدار، سخت‌افزار است.

سبزه‌زاری افزود: مناطق ما در شمال و شرق وسیع هستند اما اطلاعات دقیق باران‌سنجی به صورت سخت‌افزار ی و نرم‌افزاری از آنها نداریم تا آنلاین میزان بارش شهرهای مختلف را داشته باشیم و باید هر چه سریعتر هزینه مورد نیاز برای این کار تامین شود.

وی خواستارشد: اصحاب رسانه توجه کنند زمانی که هواشناسی هشدار می‌دهد، به گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که مردم به هشدار هواشناسی دقت کنند و کمتر وارد محیط‌های باز شوند. اگر مردم به هشدارها بیشتر دقت می‌کردند کمتر دچار آسیب می‌شدند بنابراین باید سطح آگاهی‌های مردم از هشدارهای هواشناسی افزایش یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار