رییس ستاد انتخابات استان اردبیل:
رییس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: از ۲۴۱ داوطلب انتخابات مجلس در استان اردبیل تنها ۱۶ نفر رد صلاحیت شدند.
کد خبر: ۸۰۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 18 December 2019

به گزارش تابناک اردبیل، بهروز ندایی افزود: ۲۲ نفر از داوطلبان نیز در مدت بررسی صلاحیت در هیات‌های اجرایی از شرکت در انتخابات انصراف دادند.

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه خلخال و کوثر تمامی ۳۶ داوطلب انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند.

به گفته وی، در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین ۹۱ داوطلب تایید و ۲ نفر رد صلاحیت شدند، در حوزه انتخابیه پارس‌آباد، اصلاندوز و بیله‌سوار ۴۶ نفر تایید صلاحیت و ۱۱ نفر رد صلاحیت، در گرمی ۱۳ نفر تایید صلاحیت و یک نفر رد صلاحیت و در مشگین‌شهر هم ۱۷ نفر تایید صلاحیت و ۲ داوطلب رد صلاحیت شدند.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه نتایج بررسی هیات‌های اجرایی به داوطلبان اعلام خواهد شد و کسانی که صلاحیت‌شان احراز نشده چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به هیات نظارت و بازرسی استان اعلام کنند.

هیات نظارت و بازرسی استان طبق قانون در مدت زمان ۲۰ روز به اعتراض‌ها رسیدگی و نتایج رد یا تایید صلاحیت آنها را در تاریخ ۲۲ دی‌ماه از طریق فرمانداری‌ها اعلام خواهد کرد و رد صلاحیت‌شدگان در این مرحله سه روز فرصت دارند مراتب اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند.

شورای نگهبان هم نتایج بررسی اعتراض آنها و روند کلی صلاحیت‌ها را ۲۳ بهمن‌ماه از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام خواهد کرد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفندماه سال ۱۳۹۸ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه بوده و هفت نماینده در مجلس دارد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار