انتخابات
استاندار مرکزی گفت: ۹۴ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی این استان در هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شده‌اند
کد خبر: ۸۰۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵ 18 December 2019

 ۹۴ درصد داوطلبان انتخابات مجلس استان تایید صلاحیت شدند

سید «علی آقازاده» عصر چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل استان مرکزی در اراک افزود: ۳۸۸ نفر از این استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند که هشت نفر از آنان تاکنون از حضور در گردونه رقابت‌ها کناره گرفته‌اند وصلاحیت  ۲۳ نفر نیز در هیات‌های اجرایی تایید نشده است.

وی بیان کرد: میزان مشارکت داوطلبان استان مرکزی در عرصه انتخابات مجلس نسبت به دوره قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

استاندار مرکزی ادامه داد: بیشترین داوطلبانی که صلاحیت انان تایید نشده درحوزه‌های انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان و کمترین آنان در حوزه ساوه و زرندیه بوده است.

آقازاده عنوان کرد: داوطلبانی که به تایید نشدن صلاحیت خود اعتراض  دارند می‌توانند ظرف ۲۰ روز آینده درخواست رسیدگی مجدد به  هیات‌های نظارتاستان داشته  باشند.

وی با بیان اینکه حضور نمایندگان سلایق سیاسی مختلف نقش موثری در گسترش مشارکت مردم دارد، افزود: انتخابات  به مرحله جدی‌تری رسیده و فرمانداران نیز در شهرستان‌ها باید برابر قانون و با حساسیت بالا امور انتخاباتی را انجام دهند.

آقازاده تصریح کرد: فرمانداران به‌هیچ عنوان نباید از امکانات و اختیارات دولتی را له با علیه هیچ‌کدام از داوطلبان بهره‌جویی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اجرایی کردن راهبرد‌های پدافند غیرعامل برای کشور و استان ضروری است و دسترسی به اطلاعات و داده‌های اطلاعاتی، شناسایی دقیق تهدیدات و نقاط آسیب‌پذیر تکلیف است.
استاندار مرکزی تاکید کرد: باید آموزش همگانی در راستای افزایش آگاهی کارکنان، مدیران و اقشار مختلف مردم در حوزه پدافند غیرعامل و شاخه‌های آن به صورت جدی مدنظر قرار گیرد.

آقازاده عنوان کرد: با توجه به اینکه سه مجتمع نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه علاوه بر تامین سوخت مورد نظر برای استان مرکزی برای کشور نیز خدمات‌رسانی داشته و در مناسبات اقتصادی کشور نقش اساسی دارند باید در راستای  جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه مسوولان دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم را داشته باشند تا منافع ملی کشور دچار آسیب و خدشه نشود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: به روزرسانی اطلاعات کارکنان دستگاه‌های اجرایی در حوزه تهدیدات سایبری و سایر بخش‌های پدافند غیرعامل این استان ضروری است.

«بهروز اکرمی» افزود: پس از منابع انسانی، حراست بهینه از حوزه آی تی و اطلاعات دستگاه‌های اجرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی نیز در این نشست گفت: آموزش، رزمایش، همایش و فرهنگ‌سازی محوریت اقدامات و فعالیت این حوزه است.
«مسعود فراهانی» افزود: مردم باید در جریان اهداف و برنامه‌های پدافند غیرعامل قرار گیرند، چرا که این مهم از راهبرد‌های اصولی و امنیتی مهم کشور است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: تهادینه کردن اهداف پدافند غیرعامل در بین مسوولان و مردم سرمایه استان است و این امر از تکالیف جدی در هر بخش باید محسوب شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی ادامه داد: فرمانداری‌هایی که برق اضطراری ندارند و یا سیستم انرزی الکتریکی آن‌ها نیاز به تعمیر دارد باید اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار