مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان مطرح کرد؛
کد خبر: ۸۰۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ 18 December 2019

تازه‌ترین خبر از انتخابات مجلس شورای اسلامی این‌که از مجموع داوطلبانی که در ۹ حوزه‌ی انتخابیه در استان کرمان نام‌نویسی کرده بودند، صلاحیت ۳۶ نفرشان توسط هیات‌اجرایی انتخابات رد شد که البته این افراد اگر اعتراضی دارند، تا روز یکشنبه به آن‌ها فرصت داده شده طرح شکایت کنند. دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان، روز جمعه هم حتی باز است تا اگر داوطلبان شاکی خواستند، مراجعه کنند. کلا ۳۶۲ نفر در استان کرمان در بازه‌ی زمانی ثبت‌نام داوطلبان یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند که به گفته‌ی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، ۴۷ نفرشان همان اول کار انصراف دادند. بعد از آن، صلاحیت ۳۱۵ نفر از داوطلبان در هیات‌های اجرایی انتخابات بررسی شد و تا اینجا، صلاحیت ۲۷۹ داوطلب تایید شده است. این اطلاعات را معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان امروز به خبرگزاری تسنیم داده و مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان هم به مردم گفته که خاطرجمع باشند چون هیات نظارت اصلا جانبداری کسی را نمی‌کند و «به سمت کسی نخواهد غلتید». به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان، رضا رضایی امروز پنجشنبه در این‌باره گفت: «این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که فرزندان شما در هیات نظارت به‌عنوان نوکر مردم کار نظارت را به خوبی انجام می‌دهند و به سمت کسی نخواهیم غلتید».

وی همچنین اظهار کرد: «فرآیند برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به خوبی به پیش می‌رود و هیات‌های نظارت در شهرستان‌ها و بخش‌های استان شکل گرفته و بعد از آن هیات‌های اجرایی نیز با هماهنگی هیات نظارت تشکیل شده است».

وی با بیان این‌که بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی به مدت ۱۰ روز انجام شده، افزود: «کار بررسی صلاحیت داوطلبان به‌طور قانونی براساس ماده ۵۱ قانون انتخابات به عهده‌ی هیات‌های اجرایی است و باید، هم از مراجع چهارگانه شامل نیروی انتظامی، دادگستری، ثبت احوال و وزارت اطلاعات و هم با استفاده از همکاری مردم و تحقیقات محلی کار را انجام بدهند و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را تایید یا رد کنند».

رضایی بیان کرد: «اعضای اصلی هیات‌های اجرایی هشت نفر هستند که امسال فرماندار، دادستان و رئیس ثبت‌احوال نیز به این مجموعه اضافه شدند که با نظارت هیات نظارت کار تایید یا رد صلاحیت را انجام می‌دهند».

وی افزود: «از ۲۶ آذرماه جاری که فرآیند تایید صلاحیت توسط هیات اجرایی انجام شد، روز گذشته فرمانداران حوزه‌های اصلی انتخابیه موظف بودند به کسانی که رد صلاحیت شده‌اند اطلاع بدهند». رضایی اظهار کرد: «از امروز ۲۸ آذرماه به مدت چهار روز (حتی فردا جمعه) داوطلبانی که رد صلاحیت شده‌اند می‌توانند به دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان واقع در میدان عاشورا، بلوار جانباز شرقی مراجعه کرده و شکایت خود را کتبا و مستند ارائه بدهند». مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان با بیان این‌که زمان ثبت شکایت از ساعت هشت صبح تا ۱۷ است و همکاران ما آماده دریافت شکایات هستند، گفت: «هیات نظارت استان، شهرستان‌ها و هیات مرکزی نظارت بر امر انتخابات در کشور صلاحیت همه‌ی کاندیداها (تایید و رد شده توسط هیات اجرایی) را مجددا مورد بررسی قرار می‌دهد و طی مدت ۲۰ روز به فرمانداران مراکز حوزه انتخابیه اصلی اعلام می‌کند که به داوطلبان اطلاع دهند».

وی افزود: «نظارت هیات نظارت و شورای نگهبان استصوابی است و همه‌ی مراحل انتخابات را شامل می‌شود و تایید صلاحیت را شورای نگهبان انجام می‌دهد که هم شامل استعلام چهارگانه، تحقیقات محلی و اطلاعاتی است که از نامزدها وجود دارد و این موارد به هیات مرکزی نظارت می‌رود و در آنجا تصمیم‌گیری می‌شود».

رضایی ادامه داد: «هیات‌های استانی اطلاعات افراد را جمع بندی و به هیات مرکزی ارائه می‌دهند». مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان کرمان اضافه کرد: «ما به همه شهرستان‌ها سفر کرده و به ناظران گفته‌ایم که نظارت را بین خود و خدا به خوبی انجام بدهید و هر چه مردم انتخاب کنند، قابل قبول است».

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار