حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی گفت: کاهش مشارکت حداکثری مهم‌ترین هدف دشمن در انتخابات است و به نامزدهایی که در انتخابات پول و شام می‌دهند رأی ندهید.
کد خبر: ۸۰۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 21 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) با اشاره به چهارم دی‌ماه ولادت حضرت عیسی مسیح علیه‌السلام، بیان داشت: ولادت انبیای الهی برای همه مسلمان‌ها محل شادی و سرور است.

وی در ادامه افزود: انبیای خدا همه یک‌جورند البته بافضیلت‌هایی که هرکدام بر دیگری دارند که مهمین، مسلط، آخرین، خاتَم و خاتِم انبیای الهی وجود مقدس پیغمبر اکرم است که چندی پیش ولادت آن بزرگوار را داشتیم.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان البرز ضمن انتقاد از نحوه برگزاری ولادت پیامبر اکرم (ص)، گفت: ما مسلمان‌ها کمتر به ولادت پیغمبر می‌پردازیم درصورتی‌که ببینید دیگران چگونه ارج می‌نهند و جشن می‌گیرند و قیافه شهر عوض می‌شود اما ما پرچم هم نمی‌زنیم و یک جشن هم نمی‌گیریم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی افزود: بودجه‌های فرهنگی هزینه‌هایی می‌شود اما ولادت پیغمبر می‌آید و می‌رود اما با روز قبل از ولادت و روز بعد از ولادت هیچ فرقی نمی‌کند که این ضعف است.

وی در ادامه به تبیین ابعاد شخصیت حضرت مسیح بر اساس آیات قرآن پرداخت و گفت: دیگران حضرت مسیح را فقط شخصیتی عابد، زاهد و بی‌تفاوت نسبت به حال مستکبران زمان و این‌که کاری به مسائل پیرامونی و اجتماعی نداشته و بیشتر اهل موعظه و نصیحت بوده می‌دانند درصورتی‌که این‌طور نیست.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز با اشاره به آیه ۴۶ سوره مبارکه مائده که فرمود: «وَ آتَیْناهُ الْإِنْجیلَ فیهِ هُدیً وَ نُورٌ وَ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیْهِ مِنَ التَّوْراهِ»؛ گفت: حضرت مسیح تورات را تصدیق می‌کرد و چون حضرت موسی اهل مبارزه با مستکبرین بود و این در تورات و قرآن تأکید شده پس حضرت عیسی جنگ و مبارزه با طاغوتیان را تصدیق کرده است و اگر خودش اهل مبارزه با شرک و کفر نبود که تصدیق نمی‌کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه قرآن کریم جهاد و شهادت را از اصول مسلم انجیل می‌داند، بیان داشت: در قسمتی از آیه ۱۱۱ سوره بحث جهاد و شهادت، مقاتله کردن، کشتن و کشته شدن در تورات و انجیل و قرآن آمده است لذا نمی‌شود که صاحب کتاب به آنچه در کتابش آورده معتقد و عامل نباشد پس می‌بینید مسیحیت هم مثل بقیه ادیان اول نصیحت و موعظه و ارشاد دارند و اگر کار به تبلیغ درست نشد اقدام به جهاد و مبارزه می‌کنند.

وی بابیان اینکه امروز دین مسیحیت توسط حکومت‌های استکباری تحریف و تضعیف‌شده، گفت: پیروان حضرت عیسی علیه‌السلام تحت تعلیم علمای مسیحی باید در صف اول مبارزه با ظلم و ستم باشند درحالی‌که با ستمگران عالم هم‌پیمان شده‌اند و برعلیه مظلومان از هر ملیتی که باشند، قیام و اقدام دارند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در ادامه خاطرنشان ساخت: امروز سران بعضی کشورهای مسیحی آبروی بشریت و دین مسیح را برده‌اند و تمام مظالم عالم در زیر سر این‌هاست. سرکوب خط مقاومت را که هرگز موفق هم نخواهند شد، توسط کدام کشورها انجام می‌شود؟ ساقط کردن و بی‌دولت کردن دولت‌ها مثل لبنان و عراق را چه کسانی دنبال می‌کنند و چه هدفی دارند؟ البته اعتقاد جدی ما این است که وعده حق الهی به‌زودی محقق خواهد شد و همه نابودی اسرائیل و فروپاشی نظام سلطه و استکبار را شاهد خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری با اشاره به نظریه مارپیچ سکوت به‌عنوان ترفندی رسانه‌ای برای کنترل افکار عمومی، بیان داشت: یکی از روش‌های پیچیده عملیات روانی روشی است که اکثریت افراد جامعه خود را در اقلیت فرض کنند؛ یعنی با جنگ روانی جوری عمل می‌کنند و فضاسازی می‌کنند که آرام‌آرام اکثریت جامعه مبتلابه خودسانسوری می‌شوند و سکوت می‌کنند و در انزوا قرار می‌گیرند. به این ترفند «مارپیچ سکوت» یا گرداب سکوت می‌گویند.

وی در ادامه افزود: مارپیچ سکوت، شگردی است که با فضاسازی سعی می‌کند افراد جامعه که اکثریت هستند خودشان را در اقلیت فرض کنند، درصورتی‌که این‌طور نیست. مثلاً در بحث حجاب طوری جو منفی به ‏وجود می‏آورند که دختر مسلمان برای استفاده از چادر ولو دوست دارد، به تردید می‏افتد. نقاط ضعف و ناهنجاری‏های موجود فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی آن‌گونه درشت‌نمایی و سیاه نمایی می‏گردد که جوان مؤمن حزب‌اللهی جرئت دفاع از انقلاب اسلامی را نداشته باشد. به مسئله گرداب سکوت توجه داشته باشید و در مقام دفاع از ارزش‌هایی که دارید هرگز سکوت نکنید و محکم باشید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به سفر پیش روی رئیس‌جمهور به ژاپن گفت: اختیار ژاپنی‌ها دست آمریکاست. ژاپن اصل جواب را از رهبر انقلاب در تهران گرفته است و ایران داغ مذاکره مجدد را بر دل آمریکا خواهد گذاشت. اگر توافقی در ژاپن انجام شود که آمریکا مجبور نشود به برجام برگردد قطعاً هیچ دستاوردی ندارد و موجب زیاده‌خواهی‌های طرف غربی هم خواهد شد. متأسفانه ضربان قلب یک عده در داخل کشور با اتفاقات آمریکا تنظیم می‌شود. خوشحالی و غمشان را تحولات آنجا می‌سازد. ترامپ با استیضاح نزدیک شده بود یک عده‌ای ناراحت بودند اما به فضل الهی آنچه اتفاق خواهد افتاد اضمحلال و افول آمریکاست.

وی با اشاره به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا این اتفاق را زمینه‌ساز از بین رفتن انسجام و اتحاد اروپایی‌ها دانست و گفت: به‌زودی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها مجبور خواهند شد در مقابل قدرت‌های جدید جهانی ازجمله ایران زانو بزنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با اشاره وضعیت بودجه سال ۹۹ گفت: در رابطه با بودجه سال ۹۹ صحبت‌هایی دارم که در نوبت دیگری مفصل با مردم خواهم گفت البته به برخی از دستگاه‌های اجرائی دستوراتی داده‌اند که در مورد بودجه صحبت نکنند اما به نظرم دغدغه‌ها و مطالبات رهبری در رابطه با بودجه رعایت نشده و نقاط ضعف جدی در بودجه سال آینده وجود دارد و باید در این مورد صحبت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر توجه به افراد و مجموعه‌های آسیب‌دیده در ناآرامی‌های آبان ماه، اظهار داشت: با توجه به آسیب‌هایی که به اموال مردم داده‌شده و لازمه برگشت به سمت تولید و ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی در مجموعه‌های آسیب‌دیده و ترمیم و بازسازی واحدهای آنان، مجدداً از استاندار محترم می‌خواهم که این موضوع توجه جدی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مطالبه شهرداری‌ها از واحدهای آسیب‌دیده برای اخذ عوارض، خطاب به استاندار البرز بیان داشت: لازم است به دستگاه‌های مربوطه من‌جمله شهرداری‌ها دستور داده شود در مطالبه عوارض مختلف از مردم خسارت‌دیده که توان پرداخت ندارند تمهیداتی در نظر گرفته و فرصت و تخفیفی به آن‌ها داده شود.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری با اشاره به نکات انتخاباتی، به اهداف استکبار در راه‌اندازی فتنه ۹۸ پرداخت و گفت: قصد داشتند با طولانی کردن آشوب‌ها به انتخابات پایان سال آسیب‌زده و درنتیجه حضور حداکثری مردم را تحت تأثیر قرار دهند که به فضل خدای تعالی این توطئه خنثی شد اما همچنان شیطنت‌ها برای کم‌رنگ کردن حضور مردم هنوز باقی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به تأیید صلاحیت بسیاری از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی انتخابات، گفت: ثبت‌نام کردن بی‌حساب‌وکتاب به خاطر خلأ قانونی و بعد در هیئت‌های اجرایی بدون در نظر گرفتن نکات ایجابی در افراد، تعداد زیادی تأیید شدند تا وظیفه اصلی تأیید صلاحیت افراد بر عهده شورای نگهبان گذاشته شود.

وی در ادامه بابیان اینکه این رفتارها باعث می‌شود که مردم احساس امنیت لازم را نداشته باشند، گفت: ما باید در این نوبت‌کاری کنیم که مردم حضور حداکثری داشته باشند تا مشتی در مقابل دشمن باشد لذا باید کار را باصلابت و قدرت انجام داد تا مردم امیدوار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز بابیان اینکه اگر هیئت‌های اجرایی انتخابات در مسئولیتشان کوتاهی کرده باشند نزد خدا مسئول‌اند و قطعاً عقاب دنیایی را خواهند دید، تأکید کرد: مردم همانند گذشته از شورای نگهبان قاطعیت و صداقت در عمل را می‌خواهند و همان‌طوری که تا حالا به مر قانون عمل کردند من‌بعد هم ان‌شاءالله عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با اشاره به بیانی از رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند «انتخابات حق‌الناس هست»، گفت: عده‌ای حق‌الناس را در شمارش آرا می‌دانند درصورتی‌که این‌گونه نیست و اگر در روند انتخابات کسی که شایستگی دارد را درست بررسی نکردید و حذف اش کردید حق‌الناس است و اگر کسی که شایستگی ندارد و تأییدش کردید این هم حق‌الناس است.

وی با تأکید بر اینکه در «گام دوم» انقلاب احتیاج به مجلس تراز انقلاب داریم، تصریح کرد: قطعاً باید از وضعیتی که الآن هستیم عبور کنیم و لازمه‌اش این است نمایندگان با حساب و شایسته‌های لازم را انتخاب کنیم و سابقه افراد را کاملاً بررسی کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه اذعان داشت: هیئت نظارت با دقت تمام سابقه افراد را ازنظر فکری، اخلاقی و سیاسی بررسی کنند و بدانند در مقابل کاری که می‌کنند، مسئول هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی گفت: مردم باید حواسشان به کسانی باشد که دروغ می‌گویند و به فهم مردم بی‌احترامی می‌کنند، به کسانی که پول دستی به افراد می‌دهند و جلسه می‌گذارند و به افراد فلان قدر پول می‌دهند، شام می‌دهند، مراسم مهمانی راه می‌اندازند این کارها و از قبیل این کارها همه بی‌احترامی به مردم است.

وی در پایان افزود: این عمل یعنی تو ولو من صلاحیت و قابلیت لازم را نداشته باشم با گرفتن این پول به من رأی بده لذا این کار بسیار زشتی است؛ این‌گونه افراد برای رسیدن به پست و مقام حاضر به انجام هر کاری هستند و به اصول ارزشی اسلام و انقلاب اعتقادی در عمل ندارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار