کد خبر: ۸۰۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 22 December 2019

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ برای حرکت در مسیری که اهداف انقلابی دارد باید از اندیشه و فکر راه بلد انقلاب یاری طلبید، برای انقلابی که دانش در آن آشکارترین وسیله عزت و قدرت است و دانایی و توانای روی دیگر آن و در این مسیر سواد رسانه راهبردی برای شکست محاصره تبلیغاتی استکبار است.

کارش را خوب بلد است، پشتیبانانش قدرت و علمش را دارند و ضمیر ناخودآگاه مخاطب را نشانه می گیرد بی آنکه مخاطب بداند سیبل پیام های او شده است، چون در سبک ارائه اش قائل به قوانین نیست و از قرارداد از پیش تعیین شده ای استفاده نمی کند نامرئی و نامحسوس وارد مغز و جان و بیننده اش می شود.

 شاید در سه چهار خط حق مطلب را در مورد رسانه و اثرگذاری نامحسوس آن بر تصمیم گیری ها، قضاوت ها، انتخاب ها، مدل زندگی، گرایش ها و حتی مشکلات را نتوان ادا کرد اما آنچه گفته شد جان کلام در خصوص اهمیت رسانه و تاثیر آن در مسیری است که زندگی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، مذهبی، سیاسی و ... افراد را در برمیگیرد.

برای حرکت در مسیری که اهداف انقلابی دارد باید از اندیشه و فکر راه بلد انقلاب یاری طلبید، گامهای استواری برداشت برای انقلابی که دانش در آن آشکارترین وسیله عزت و قدرت است و دانایی و توانای روی دیگر آن.

 نهال بی جان انقلاب که با شور و شعور انقلابیون در سال 57 و با دمیدن نفس مسیحایی از سوی روح خدا جان گرفت هم اکنون که 40 سال از عمر بابرکتش می گذرد، پستی و بلندی های بسیاری را پشت سر گذاشته و بسیاری قله هایی را به مدد انقلاب فتح کرده اند که شاید روزی آن را در خواب هم نمی دیدند، تجربیات زیادی را کسب کرده است و نوبت آن است که نونهالان اول انقلاب که اکنون خود جوانی با تجربه شده اند امروز خودی نشان دهند.

هرچند که عده ای می کوشند تماما کاستی ها، کمبودها و عدم پیشرفت ها را نشان دهند و هزاران رسانه ها رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی با خبرهای دروغ و تحلیل های مغرضانه، پنهان کردن واقعیت ها و جلوه های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب و کوچک نشان دادن محسنات به شعار بن بست در انقلاب دامن می زنند اما ملاک ما برای پیشرفت این درخت تنومند 40 ساله سخن امام جامعه است که به آینده امیدوار و خوش بین است و انقلاب را در مسیر پیشرفت می بیند.

وقتی نگاه خوشبینانه و امیدوارانه است آن هم امید صادق و متکی بر واقعیت های عینی، یعنی جوان انقلابی برخیر و برای قدم به قدم پیشرفت انقلاب تا رسیدن به تمدن اسلامی گام بردار، گامی که با اراده و توکل، استوار و محکم برداشته می شود در اقتصاد، فرهنگ، سیاست، اجتماع، رسانه، صنعت و ....

هرچند که نگاه در گام دوم انقلاب کاملا خوشبینانه و امیدبخش است و سراسر نقشه راه اما رهبری معظم انقلاب اشاره هایی به سیاست های دشمن علیه انقلاب دارند که بخشی از آن در قلاب رسانه می گنجد، رسانه ای که به تولید رویا و آرزو و دنیا طلبی مشغول است تا ابتدا دل و جان وعقل را ببرد سپس بر مخاطب غلبه کند آن هم مخاطبی که آنقدر در هدف رگبار پیام های رسانه ای بوده که دیگر توان اندیشیدن ندارد.

وقتی در گام دوم سخن از سیاست های تبلیغی رسانه های دشمن است تا با فعال ترین برنامه ها یآس را در بین مردم، مدیران و مسئولان پمپاژ کند، آنجا که حضرت آقا می فرمایند ابزارهای رسانه ای پیشرفته و فراگیر امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون ها ضداخلاق و معنویت است یعنی جوان غیور انقلابی که در حوزه رسانه فعال هستی قدم برداشتن در این حوزه برای پیشرفت انقلاب بر دوش شماست.

 شاید برخی تصور کنند که تکنولوژی های روز دنیا در حوزه رسانه برای الان کشور و انقلاب دست نیافتنی است که البته این حرف بنا بر شواهد نادرست است اما می توان این سواد و آگاهی را به مردم داد تا به نحوه مواجهه با رسانه و پیام های آن مسلط و مسلح شوند، آیا از این کار هم عاجریم؟

 عده ای دائما اظهار عجز و ناتوانی می کنند و مساله را بزرگ می بینند و برای ارائه راه حل تنها به بیان بزرگی مساله اکتفا می کنند، راه اینجاست که رسانه را درست به مردم بشناسانیم تا خود تاثیرات جدی آن را در جامعه و زندگی روزمره خود ببینند.

انتظار است حال که 40 سال از انقلاب گذشته و به هر طریقی به خصوص در فتنه ها، کمبودها، آسیب ها و .... تاثیر رسانه را در فرهنگ، سیاست، اجتماع، اقتصاد، مذهب و دیگر ابعاد زندگی دیده ایم، رسانه ای ها این ابزار قدرتمند را درست به مردم معرفی کنند تا خود سکوی پرشی برای هموار ساختن مسیر انقلاب شود.

 شناساندن رسانه به مردم تنها مسیری است که بسیار نرم بتوان هجمه های دشمنان تبلیغاتی علیه جمهوری اسلامی را خنثی کرد، باز کردن مسیر سواد رسانه به صورت درست و علمی و تبدیل کردن آن به یک گفتمان برای مردم آن هم از طریق خود رسانه ها، نقد صحیح و بدون غرض به عملکرد رسانه ها و نشان دادن ضعف ها و رویش ها در این زمینه خود آرام آرام مردم به بلوغ رسانه ای می رساند.

 برای سرعت گرفتن در این مسیر نیازمند این هستیم تا از تجربیات کشورهایی استفاده کنیم که خود آسیب های جبران ناپذیر عدم شناخت رسانه را چشیده اند و حال جدی و با برنامه سواد رسانه را مانند خوراک روزانه خود می دانند، البته که قدم های کوچکی در سالهای اخیر در این حوزه برداشته شده است اما با برداشتی از سخنان رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم می توان گفت است این میسر با تمام تلاش های کارشناسان تنها یک آغاز بوده و نه بیشتر و هنوز از قله های دانش جهان عقب هستیم و جوانان باید پیشگام در شکستن این مسیر باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار