تابناک / عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: دولت درآمد ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها را در لایحه بودجه ۹۹ به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش داده که ۴۵ هزار میلیارد آن به‌‌صورت یارانه‌های نقدی به مردم پرداخت می‌شود.
کد خبر: ۸۰۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 24 December 2019

تابناک / عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: دولت درآمد ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها را در لایحه بودجه ۹۹ به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش داده که ۴۵ هزار میلیارد آن به‌‌صورت یارانه‌های نقدی به مردم پرداخت می‌شود.

 
عضو کمیسیون تلفیق مجلس: درآمد طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها در بودجه 99 به 250 هزار میلیارد تومان افزایش یافت

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، یکی از شاخصه‌های مهم سند بودجه 99 را رشد درآمدهای ناشی از هدفمندسازی یارانه‌ها به مبلغ 250 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: طبق آن‌چه که در لایحه بودجه 99 آمده 45 هزار میلیارد تومان این مبلغ به‌صورت یارانه‌های نقدی به مردم پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس اصلاح قیمت بنزین را یکی از عمده دلایل افزایش درآمدهای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد و بیان داشت:  به غیر از پرداخت‌های نقدی 45 هزار میلیارد تومانی مابقی این درآمدها در بخش‌هایی نظیر مسکن، کمیته امداد، بهزیستی و کمک به سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان کشور هزینه می‌شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از رشد بودجه حوزه عمران نیز در لایحه بودجه 99 خبر داد و عنوان کرد: دولت برای سال آینده به این بخش حدود 70 هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده که گرایش این اعتبارات بیشتر به سمت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی معطوف شده است.

بیشتر بخوانید
  • ماجرای یک تبصره 250 هزار میلیارد تومانی/ هدفمندی یارانه‌ها خودش یک بودجه شد

  • کتاب «درس‌هایی از هدفمندی یارانه‌ها» منتشر شد

  • نماینده مردم کرمان در مجلس: افزایش قیمت بنزین به قانون مجلس در بحث هدفمندی یارانه‌ها برمی‌گردد

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه اعتبارات بخش مراکز آموزش عالی کشور در لایحه بودجه سال آینده آن‌چنان که شایسته است افزایش پیدا نکرده تصریح کرد: عمق این کم‌توجهی آشکار و کم‌لطفی‌ها آن‌جا نمایان می‌شود که برخلاف اهداف برنامه توسعه، دولت هیچ تلاشی برای افزایش بودجه بخش تحقیقات و پژوهش انجام نداده است.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه تا سال 1404 براساس اسناد بالادستی کشور قرار است ایران به مرجعیت علمی در منطقه و جهان دست پیدا کند ابراز داشت: در حال حاضر بودجه و اعتبارات بخش تحقیقات و پژوهش کشور چیزی حدود 4 صدم درصد است و تاکنون نتوانسته‌‌ایم بودجه این بخش را به مرز یک درصد برسانیم. 
 
عضو کمیسیون تلفیق مجلس ضمن انتقاد از نگاه دولت به حوزه تحقیقات و پژوهش کشور و عدم افزایش سهم اعتبارات این بخش خاطرنشان کرد: با روند بودجه‌ای که در سال‌های اخیر برای حوزه پژوهش و فناوری در نظر گرفته شده است ارتقاء هر چه بیشتر جایگاه کشورمان در سطح منطقه و دستیابی به این مهم دچار اختلال می‌شود.

به گزارش تسنیم، درآمد ناشی از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در تبصره 14 لایحه بودجه 98 معادل 142 هزارمیلیارد تومان تعیین شده بود که این میزان در لایحه بودجه 99 با یک جهش قابل توجه به 250 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار