مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین مصرف بنزین در استان ۱۵ درصد کاهش یافته است و از آن سو مصرف گاز CNG با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است.
کد خبر: ۸۰۸۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 24 December 2019

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه فریدون یاسمی در نشست خبری که امروز در شرکت بخش فراورده های نفتی برگزار شد اظهار کرد: اجرای سهمیه بندی بنزین سبب کاهش مصرف بنزین و رشد مصرف گاز CNG شده است.

وی خاطر نشان کرد: در پایان هر ماه به جهت جلوگیری از سو استفاده جایگاه داران، با استفاده از امکانات و تجهیزات، مصرف جایگاه اندازه گیری و با سهمیه اختصاصی ۳۰۰۰۰ لیتری که به جایگاه اختصاص داده شده تطابق داده می شود.

یاسمی با بیان اینکه از لحاظ کیفیت، بنزین شرکت پخش فرآورده های نفتی استان کرمانشاه استاندارد است، تصری کرد: برای کیفت سنجی بنزین ناظر محموله را با انتهای مخزن تانکر سنجیده و این سنجش در ماه ۵ بار انجام می شود

وی در ادامه به آمار سهمیه ای ادوات کشاورزی اشاره کرد و ابراز داشت: طبق آمار موجود ۳۰۰۰۰ دستگاه کشاورزی در روستاها وجود داشت و این سهمیه به آن ها تعلق می گرفت و طبق بررسی های شرکت پخش و فرآورده های نفتی و ثبت شماره شاسی دستگاه ها و مشخصات راننده این تعداد به ۲۶۰۰۰ دستگاه رسید که نشان از وجود ۴۰۰۰ دستگاه کاذب داشت و موفق شدیم این نقص را شناسایی و سهمیه آن ها را مدیریت کنیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کرمانشاه افزود : در جهت تامین گاز مایع مصرف کنندگان عمده از این پس به تولید کنندگان یک ماه گاز مایع اختصاص داده می شود اما این اختصاص مشروط بر این است که تولید کننده با شرکت گاز جهت لوله کشی و استفاده از گاز قرارداد ببندد و تا زمان انجام پروسه گازکشی گاز مایع به تولید کننده اختصاص می یابد.

یاسمی در ادامه نشست بیان داشت: در بحث قاچاق سوخت در مرزها باید یادآور شد که میزان قاچاق سوخت به دلیل استقرار دستگاه ها، تجهیزات الکترونیکی در مرزها و ثبت اطلاعات راننده حامل سوخت و همچنین میزان سوخت انتقالی آن این میزان قاچاق به حداقل رسیده و در تلاش جهت به صفر رساندن قاچاق سوخت هستیم.

وی از لزوم تشدید نظارت ها سخن به میان آورد و اظهار داشت: سرانه مصرف گاز مایع خانوارها در ماه ۳۰۰۰ تن می باشد که متاسفانه ماه گذشته به دلیل عدم نظارت کافی بر کپسول های مایع ۴۷۰۰ تن گاز مایع در سطح استان بین شهروندان توزیع شد و از سازمان صمت درخواست می شود با بررسی وزن کپسول های مایع خانوارها از این ازدیاد مصرف جلوگیری به عمل آورند.


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کرمانشاه در پایان این نشست خاطر نشان کرد: شرکت پخش موظف است به محض قرارگیری علمک گاز در واحدها و مساجد روستایی سهمیه گاز مایع واحدها را قطع نماید اما با مساعدت این شرکت تا آخر سال به این واحدها فرصت داده می شود تا در صورت نصب علمک گاز سهمیه گاز مایع آن ها نیز ادامه یابد اما از ابتدای سال آینده به محض نصب علمک گاز سهمیه گاز مایع قطع می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار