مدیرکل هواشناسی البرز اعلام کرد که با ورود سامانه بارشی از پنجشنبه هفته جاری شاهد بارندگی و کاهش آلودگی هوا در این استان خواهیم بود.
کد خبر: ۸۰۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 24 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ منصور رحمانیان اظهارداشت: این سامانه با بارش رگباری و  پراکنده باران، ‌رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف  همراه است.

این مسوول با اشاره به اینکه تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از جوی پایدار برای امروز و فردا چهارشنبه در استان البرز است،‌خاطرنشان کرد: بر اساس این تحلیل به سبب وارونگی و روند افزایش آلاینده‌ها تا شامگاه فردا چهارشنبه کیفیت هوا همچنان ناسالم است.

همچنین آسمان روز جمعه البرز  قسمتی ابری،‌ غبارمحلی،‌ عصر و  شب ابری و رگبار و رعدوبرق ، شنبه هفته آینده قسمتی تا ابری،‌وزش باد، ‌بعضی ساعات رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می شود.

دمای هوای کمینه و بیشنیه امروز البرز بین یک تا ۱۴ درجه بالای صفر،‌ فردا چهارشنبه یک تا ۱۵ درجه بالای صفر، پنجشنبه سه تا ۱۱ درجه بالای صفر،‌ جمعه سه تا ۱۳ درجه بالای صفر و شنبه هفته آینده نیز بین یک تا ۱۰ درجه بالای صفر است.

سرعت وزش باد عصر امروز و فردا چهارشنبه البرز ۲۰ کیلومتر در ساعت، پنجشنبه و جمعه ۲۴ کیلومتر در ساعت و شنبه نیز ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی شده است.

وضعیت کیفی هوای امروز،‌فردا چهارشنبه ناسالم ،‌پنجشنبه به تدریج کاهش آلاینده ها و شنبه سالم خواهد بود.

طی ۱۸ روز گذشته کیفیت هوای استان البرز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و ناسالم قرار داشت.

کیفیت ناسالم هوا سبب تعطیلی مدارس البرز در هفته جاری شد.

همچنین بنا به گفته رییس مرکز فوریت های پزشکی استان البرز مردم  در زمان بارش پس از آلودگی هوا در فضای باز حضور پیدا نکنند چرا که بارش ها سمی و خطرناک است.

دکتر مهرداد بابایی افزود: آلودگی هوا سبب می شود تا میزان سموم در فضا افزایش یابد  که با اولین بارش  این سموم به سمت زمین هدایت می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار