کارشناس اداره کل هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی با هسته سرد همراه با ریزش برف و باران از اواخر وقت چهارشنبه هوای استان را ناپایدار می کند.
کد خبر: ۸۰۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 25 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ احسان احمدی نژاد  اظهار داشت: این سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه تا اوایل روز شنبه در آسمان استان به فعالیت بارشی خود ادامه می دهد و از روز شنبه به تدریج از استان خارج می شود.

وی با بیان اینکه این سامانه از ۲ شاخه ریزشی تشکیل شده، افزود: شاخه اول آن از اواخر وقت چهارشنبه تا اواسط روز پنجشنبه همراه با بارش باران و در مناطق مرتفع و با بارش برف همراه است و قدرت این سیستم متوسط است.

کارشناس اداره کل هواشناسی ایلام یادآور شد: شاخه دوم آن نیز از اواخر روز جمعه تا اوایل شنبه هفته آینده فعالیت می کند که در مناطق گرمسیر همراه با بارش باران و در نقاط سردسیر با بارش برف است و همچین در کوهستان و نقاط مرتفع بارش برف سنگین می شود.

احمدی نژاد اضافه کرد: از فردا نیز وزش باد آغاز می شود و رعد و برق، صاعقه، مه گرفتگی در گردنه ها و مسیرهای کوهستانی، کاهش محسوس دما بین ۶ تا هشت درجه نسبت به امروز از پیامدهای جوی این سامانه بارشی است و با توجه به سردی هوا احتمال یخبندان صبحگاهی در روزهای اوایل هفته آینده وجود دارد.

وی در خصوص خطر آبگرفتگی مسیل ها، رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده ها، کاهش دید به علت مه آلود بودن مسیرهای کوهستانی و گردنه ها هشدار داد و از مردم و مسئولان خواست تمهیدات و برنامه ریزی های لازم در این زمینه را مد نظر داشته باشند.

احمدی نژاد عدم صعود به ارتفاعات و اتراق در کناره مسیل ها، پرهیز از تردد غیر ضروری، استفاده از تجهیزات زمستانی در تردد از نکاتی بود که باید شهروندان هنگام فعالیت این سیستم بارشی رعایت کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار