مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: دست‌هایی در خارج و داخل دانشگاه فرهنگیان در کارند که به دنبال تضعیف دانشگاه و کم کردن انگیزه دانشجویان آن هستند.
کد خبر: ۸۰۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 25 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامین الله دادگر، در دانشگاه فرهنگیان حکیم فردوسی البرز گفت: برای هر تمدنی از جمله تمدن اسلامی، تعلیم و تربیت بسیار مهم و ضروری است؛ تمدن اسلامی بر چهار پایه علم، دین، عقلانیت و اخلاق استوار است، عده‌ای فکر می کنند این اصول در مقابل هم هستند ولی اینطور نیست.

وی ادامه داد: در گذشته مسئله پژوهش در مراکز تربیت معلم، امری غریب بود ولی در حال حاضر اگرچه مسئله پژوهش با وضعیت مطلوب آن فاصله دارد، امروز موقعیت نسبت به سابق کاملا متفاوت است.

دادگر با بیان اینکه ناراضی بودن از وضع موجود، اساس تحول در این دانشگاه است افزود، دانشجویان و مسئولین این دانشگاه باید برای رسیدن به وضع موعود و آرمانی تلاش کنند و به غفلت ها و نیز بهای از دست رفته از بابت این غفلت ها نیز توجه کنند.

دادگر با انتقاد از کمبود اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: نمایندگان مجلس به جای توقعات سطحی و بی جهت از این دانشگاه و همچنین دخالت در اداره امور آن، باید به حمایت از دانشگاه فرهنگیان بپردازند.

دادگر به تصویب آیین نامه ای مبنی بر توجه به دانشجو معلمان نخبه در دوران ریاست قبلی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: متاسفانه این آیین نامه اجرایی نشد اما مدیریت جدید دانشگاه قول داده که بخشی از آن را انجام بدهد و ما هم طبق این آیین نامه دوره آموزشی و معرفتی را برای نخبه ها و رتبه های برتر برگزار کردیم.

وی ادامه داد: تعهداتی داده بودند که مبالغی به حساب نخبه ها از طرف این دانشگاه ریخته شود اما این اتفاق نیفتاد ولی ما در حال کامل کردن مطالعات طرحی در دفتر نهاد رهبری هستیم که بر طبق آن یک خانه نخبگان دانشجویی زیر نظر نهاد نمایندگی رهبری در هر استان ایجاد شود.

دادگر گفت: دست هایی در خارج و داخل دانشگاه فرهنگیان در کارند که به دنبال تضعیف دانشگاه و کم کردن انگیزه دانشجویان آن هستند.

وی از بودجه کم این دانشگاه انتقاد کرد و افزود: عده‌ای با سو استفاده از این روند می‌گویند باید فلان مدیر را حفظ کنید تا به شما ۳۰ میلیارد بدهیم و یا فلان شخص را به هیئت علمی تبدیل کنید تا به شما چند میلیارد بیشتر اختصاص بدهیم.

دادگر ادامه داد: تا زمانی که نمایندگان مجلس به این شکل بخواهند بودجه دانشگاه را تقویت کنند، فاتحه قانون گذاری را باید بخوانیم چه برسد به تقویت دستگاه!

دادگر ضمن یادآوری انتخابات پیش رو، از دانشجویان خواست تا نمایندگان صالح را به مجلس شورای اسلامی بفرستند.

وی ادامه داد: عده ای دم از کیفیت می زنند اما در واقع کیفیت را در این دانشگاه نشانه گرفتند و نه به دنبال افزایش بودجه آن هستند و نه حمایت های لازم را از آن می کنند و نه به دنبال شایسته سالاری در این دانشگاه هستند.

دادگر ضمن انتقاد از بعضی مسئولین افزود: شما روز به روز دانشگاه را در محاصره و تنگنا قرار می دهید که اداره آن هم سخت می‌شود.

دادگر افزود: ۸۰  درصد ساختمان های دانشگاه پیام نور خالی شده و همچنین حدود هزار نفر از هیئت علمی این دانشکاه بیکار شده‌اند، با چه منطقی از رییس جمهور دستور گرفته شده که با تحت فشار قرار دادن وزیر آموزش و پرورش، وظایف دانشگاه فرهنگیان را به دانشگاه پیام نور محول شود؟

دادگر در پایان سخنان خود گفت: باید آقایان در قبال کارهایی که انجام می دهند،جواب بدهند، باید از دانشگاه فرهنگیان حمایت شود. طبق بررسی وزارت علوم، این دانشگاه رتبه سیزدهم را در بین سایر دانشگاه های کشور دارد. این دانشگاه در رشته شیمی رتبه سوم کشور را نسبت به سایر دانشگاه ها داراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار