کد خبر: ۸۰۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 28 December 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ شهیدان قریشی از شهدای شاخص استان البرز به‌ فاصله حدود یک‌سال در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند و عمویشان سیدکمال نیز از شهدای ترور است.
شهیدان سید عباس، سید جمال، سید محمد و سیدعلی اصغر قریشی در روستای برغان از توابع شهرستان کرج در خانواده ای مذهبی و عاشق اهل بیت (ع) به دنیا آمدند.تربیت صحیح پدر و مادر که خود از متدینین و معتمدین منطقه بودند، موجب شد که این عزیزان در مسیر اسلام و قرآن، پرورش یافته و خود را فدایی انقلاب و امام کنند.علاوه بر این چهار برادر شهید که در فاصله حدود یک سال به شهادت رسیدند، عموی بزرگوارشان شهید« سید کمال قریشی» که به دلیل فعالیت های انقلابی توسط منافقین کوردل در محل کارش ترور و به شهادت رسید و پسرعموی شان شهید «سید محمود قریشی» که در عملیات خیبر به فیض شهادت نایل آمد، سبب سربلندی بیشتر این خانواده شده است.
شهید سید علی‌اصغر قریشی در سی و یکم خرداد ۱۳۳۲، در شهرستان کرج چشم به جهان گشود. پدرش سید جلال و مادرش منور نام داشت.وی تا پایان دوره کاردانی درس خواند و در آموزش و پرورش کار می‌کرد. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد و سپس به عنوان بسیجی در جبهه ها حضور یافت.پانزدهم بهمن ۱۳۶۵، براثر اصابت ترکش در شلمچه به‌ شهادت رسید.مزار این شهید والامقام در روستای برغان به خاک سپرده شد. شهید سید عباس قریشی پنجم تیر ماه۱۳۴۱ فرزند دیگر سیدجلال در روستای برغان از توابع شهرستان کرج دیده به‌جهان گشود.وی تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و ازدواج کرد و صاحب یک دختر شد.به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. در بیست و چهارم بهمن ۱۳۶۴، در فاو عراق براثر اصابت ترکش راکت هواپیما به‌شهادت رسید.مزار این شهید در زادگاهش روستای برغان و در جوار ۲ برادر دیگر قرار دارد.شهید سید جمال قریشی فرزند دیگر سید جلال و خانم منور سوم خرداد ۱۳۴۲ در شهرستان کرج به‌دنیا آمد. وی تا سال دوم راهنمایی درس خواند. سال ۱۳۶۴، ازدواج کرد و به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت.هفدهم تیرماه ۱۳۶۵، در قلاویزان براثر اصابت ترکش دشمن به‌شهادت رسید و در گلزار شهدای روستای برغان در جوار ۲ برادرش به خاک سپرده شد.شهید سید محمود قریشی در یکم فروردین ۱۳۴۱، در شهرستان کرج دیده به‌جهان گشود.پدرش سید کمال نجار بود و مادرش فاطمه نام داشت.وی تا پایان دوره متوسطه درس خواند و دیپلم گرفت وسپس به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت چهارم اسفند ۱۳۶۲، با سمت نیروی واحد اطلاعات عملیات در جزیره مجنون عراق به شهادت رسید پیکر مطهرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و پس از تفحص و کشف به امامزاده محمد(ع ) کرج انتقال یافت و به خاک سپرده شد.شهید سید کمال قریشی در هجدهم تیر ماه ،۱۳۱۳ در روستای برغان از توابع شهرستان کرج به‌دنیا آمد. پدرش سیدمحمد و مادرش بتول نام داشت.تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و پس از فعالیت در زمینه دکور سازی در سن جوانی ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. وی چهاردهم فروردین ماه ۱۳۶۰، در کرج مورد سوءقصد عوامل منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید.مزار این شهید والامقام در امامزاده محمد(ع ) کرج قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار