کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه از پلمب ۴۲۵ واحد صنفی به دلیل تخلفات بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۸۰۹۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 28 December 2019
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر بهمن خدادادیان اظهار داشت: از ابتدای سال ۵۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظیر نانوایی، کبابی، رستوران، جگرکی، قنادی و لبنیاتی‌ها و ۱۳ هزار بازدید از اماکن عمومی مانند آرایشگاه‌ها، مساجد و مدارس به عمل آمده است.

وی افزود: همچنین سه هزار و ۲۰۰ مورد نمونه برداری آب شرب شهری و روستایی از نظر میکروبی و ۵۴۰ مورد نمونه برداری مواد غذایی انجام شده است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: طی انجام گشت‌های مشترک با دامپزشکی و اجراییات ۳۳ تن فرآورده گوشتی غیرمجاز نظیر مرغ فاسد و ذبح غیرمجاز دام کشف شد.

این مسئول از کشف ۲۷ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته و سه هزار و ۸۵۱ لیتر مواد خوراکی مایع مانند نوشابه و آب میوه خبر داد و عنوان کرد: طی این مدت ۴۲۵ مکان به دلیل تخلف بهداشتی پلمب شد و ۴۲۵ مورد هم برای برخورد به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

خدادادیان بیان کرد: طی ۹ ماه امسال یک هزار و ۲۹۵ مورد اخطار و فرصت ۱۵ روزه جهت رفع نواقص به واحدها صنفی متخلف صادر شد.

وی بیان داشت: به منظور سنجش آلودگی سطوح، پی اچ و نمک نان ۳۳ هزار و ۵۰۰ مورد سنجش از نظر میکروبی و آلودگی شیمیایی و استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز انجام شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه بیان داشت: گشت‌های مشترکی با تعزیرات، اصناف، اداره استاندارد، غذا و دارو، مرکز بهداشت، سازمان صمت و اداره غله برای بازدید از نانوایی در نقاط شهری و روستایی و میراث فرهنگی برای بازدید از مکان‌های تفریحی و گردشگری تشکیل شده است.

این مسئول افزود: همچنین گشت مشترکی با تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای بازدید از مراکز عمده فروشی سطح شهر و قنادی و رستوران‌های بزرگ تشکیل شده و در قالب این بازدیدها کشفیات و برخوردهای لازم انجام شده است.

خدادادیان با بیان اینکه ۷۳ بازرس بهداشت محیط در سطح شهرستان داریم، گفت: در حال حاضر نیز ۱۰ تن برنج مشکوک از یکی از عمده فروشی‌ها بلوکه شده و در آزمایشگاه در حال بررسی است.

 

 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار