مدیرکانون مساجد استان کرمان اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یک نهال برآمده از بطن و متن انقلاب اسلامی است همانطور که انقلاب برآمده از گزاره ها و سیره اهل بیت است، یکی از میوه های انقلاب اسلامی هم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.
کد خبر: ۸۱۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ 01 January 2020

به گزارش «تابناک کرمان» خبرنگار خبرگزاری شبستان نوشت؛  حجت الاسلام مصطفی گرجی امروز (چهارشنبه ۱۱ دی) در دیدار با محمدمهدی زاهدی، نماینده مجلس گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بعد از ۲۵ سال سابقه کاری فعالیت‌های زیادی داشتند، اما بدون بیانیه مأموریت و راهبرد و چشم انداز مُدّون؛  به همین منظور جهت رفع تداخل کاری فرهنگی، هنری نهاد‌های فعال در حوزه مسجد تبین رسالت و مأموریت کانون‌های معین و مشخص شد تا در عین همگرایی و هم افزایی با سایر نهاد‌های انقلابی و اسلامی به وظیفه ذاتی خود در حوزه کودک و نوجوان و خانواده و با رویکرد جذب قشر خاکستری بپردازد که این رویکرد از هدر رفت منابع مالی و انسانی جلوگیری می‌کند.
کانون های فرهنگی هنری مساجد از میوه های انقلاب اسلامی است_حجت الاسلام گرجی

مدیرستاد هماهنگی کانون مساجد استان کرمان ادامه داد: ۲ سال قبل که حجت الاسلام ارزانی در رأس کانون‌های مساجد قرار گرفت، یک همفکری شد و کانون‌های مساجد که شناسنامه و هویتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک نهاد مصوب شده نداشت، اما با پیگیری ها، در نهایت به عنوان یک نهاد غیرانتفاعی تصویب شد و بعد از آن هم به پیشنهاد وزیر، رئیس کانون‌های مساجد را یک هئیت امنایی معرفی می‌کنند که متشکل از فرمانده سپاه و وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان اوقاف و .. است.

وی افزود: بعد از تصویب نوبت به این رسید که مأموریتی تعریف شود که به طور مشخص کانون‌های مساجد در حوزه کودک و نوجوان و خانواده کار کنند که به عنوان بیانیه مأموریت ما تعیین شده و در این راستا یک سند تحول نوشته شد و براساس آن سند تحول و با قالب‌های هنری که مورد تأکید رهبری است؛ کار پیش می‌رود.

حجت الاسلام گرجی در ادامه گفت: مشخصاً براساس این بیانیه ماموریت باید حرکت کنیم و کانون‌ها باید در این مسیر کار کنند و قانون است که بعد از آن چارت سازمانی تعریف شده، کسانی که در کانون‌های مساجد کار می‌کنند یک امنیت شغلی داشته باشند که این فضا و گزینش‌ها در حال انجام است.

مدیر کانون مساجد استان کرمان اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یک نهال برآمده از بطن و متن انقلاب اسلامی است همانطور که انقلاب برآمده از گزاره‌ها و سیره اهل بیت است، یکی از میوه‌های انقلاب اسلامی هم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً حرکت ما باید در مسیر اسلام و انقلاب باشد و مسجد نیز خاستگاه انقلاب و مکانی مقدس است که هم پیامبر (ص) و هم انقلاب ما حرکت خود را از آن شروع کرد و گزار این حرکت هم از مسجد بوده؛ گفت: قطعاً مسجد هم یک مکانی نیست که تک ساعتی باشد لذا در کنار آن باید حوزه آموزش، فرهنگ و هنر وجود داشته باشد.

مدیرکانون‌های مساجد استان کرمان افزود: یکی از مأموریت‌های کانون‌های مساجد، حوزه فضای مجازی است که الآن در کل کشور یک سامانه جامع و کلی به عنوان پرتال بچه‌های مسجد که ۲۴ هزار کانون فرهنگی در این سامانه وجود دارد و هرکانون چندین عضو و چندین فعالیت دارند؛ در حال فعالیت است.

وی با اشاره به سامانه فهما- فرهنگ و هنر مساجد ایران- افزود: نخستین ارزیابی ۱۸ اسفند امسال انجام می‌شود و هر استانی موفق باشد به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران معرفی می‌شود و بچه‌های مسجد حضور پیدا کردند و حرفه‌ای در فضای مجازی هستند.

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه حدود  ۶۴۵ کانون فرهنگی در شمال استان داریم که بچه‌ها فضای خوبی ایجاد کردند و در ماراتن و رقابت سالمی که ایجاد شده (فهما) بچه‌های کرمان هم حرکت خوب و رو به رشدی دارند؛ خاطرنشان کرد: استان کرمان منطقه‌ای است که به لحاظ فرهنگی بکر است و با یک جهت و جهش خوب می‌توانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم.

انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار