دادستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری عوامل یک شرکت بخش خصوصی با فرار مالیاتی بیش از هزار میلیارد ریال در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۱۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 02 January 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، محمدحسین صادقی  با اشاره به اجرای مستمر طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی و اخلالگران نظام پولی در دستگاه قضایی استان، اظهار کرد: دستگاه قضایی استان در راستای ماموریت محوله به سربازان گمنام امام زمان(عج) اقدام به شناسایی فردی جاعل کردند که به وسیله فروش فاکتورهای صوری زمینه فرار مالیاتی بدهکاران دولتی را ایجاد می کرد.

وی تصریح کرد: با دستور قضایی پس از انجام تحقیقات اولیه نامبرده به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی دستگیر شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از شناسایی یک شرکت متخلف و فروشنده فاکتورهای صوری در رابطه با این پرونده خبر داد و گفت‌: مبلغ بدهی و فرار مالیاتی این شرکت با استفاده از این فاکتورها 300 میلیارد ریال و در خصوص مالیات بر ارزش افزوده 810 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی اعلام کرد: مجموع مبلغ مالیات پرداخت نشده توسط متهمان 1100 میلیارد ریال برآورد شده است.

صادقی با اشاره به شناسایی سایر شرکا و همدستان در این پرونده یادآور شد: در خصوص این پرونده هشت متهم دیگر شناسایی شدند و تحت تعقیب قرار گرفتند، البته بخش قابل توجهی از اقدامات مجرمانه این افراد در خارج از حوزه قضایی کرمانشاه انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برخورد جدی، موثر و بازدارنده با مفاسد اقتصادی با توجه به سند تحول قضایی و تاکیدات ریاست قوه قضاییه با جدیت در دستور کار دادسرای استان می‌باشد، افزود: شناسایی بسترهای جرم‌زا و تصویب قوانین متناسب با آن، اجتناب از تغییرات پی در پی در ضوابط صادرات و واردات، تقویت نظارت بر شرکت‌های تجاری و مقابله با شرکت‌های کاغذی(صوری)، تقویت نظارت های سیستمی هوشمند درون دستگاهی، پایش مستمر اقدامات خصوصاً در مواردی که حجم تراکنش‌های مالی قابل توجه است، بهره گیری از افراد توانمند، سالم و با تقوا و خدا ترس در کاستن از فراوانی جرائم موثر است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار