آیین سوگواری شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با شعار« ما ایستاده ایم» در مدارس استان البرز آغاز شد.
کد خبر: ۸۱۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 04 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ این آیین با حضور معلمان و دانش آموزان در ۲ نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار می شود.

فرشته فهمیده معاون پرورشی آموزش و پرورش البرز گفت: خبر جان‌سوز شهادت سرباز فداکار اسلام، سردار مجاهد، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، توسط بالگردهای آمریکای جنایتکار در فرودگاه بغداد بار دیگر پرده از چهره دشمنان زبون ملت  ایران برداشت.

وی با اشاره به غم سنگین این حرکت تروریستی بر قلب و روح ملت ایران، خاطرنشان کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی، اسوه ایمان، ایثار، شجاعت و ولایت پذیری و نمونه‌ای از تربیت شدگان مکتب جهاد و مقاومت بود.

فهمیده از فداکاری، ایمان و اعتقاد قوی، ولایت مداری، دشمن شناسی و بصیرت، اخلاق ، صلابت و شجاعت به عنوان ویژگی های بارز این سردار رشید اسلام و انقلاب نام برد و یادآور شد: در قالب برنامه های فرهنگی در مدارس یاد این شهید والا مقام گرامی داشته می شود.

وی بیان داشت: این برنامه های فرهنگی با هدف ارج نهادن به فرهنگ ایثار و جهاد و مقاومت و صیانت از میراث گران بهای شهدای والامقام و ادای احترام به شهید مکتب مقاومت و اخلاص و ایثار حاج قاسم سلیمانی  برنامه‌ریزی شده است.

فهمیده از آگاه سازی دانش آموزان نسبت به اقدامات تروریستی در طول ۴۰ سالی که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و همچنین رسالت دانش آموزان و فرهنگیان در چله دوم انقلاب را از اهداف دیگر برگزاری این برنامه های فرهنگی با محوریت مقاومت در مدارس البرز برشمرد.

وی قرائت پیام مقام معظم رهبری در صبحگاه مدارس و آغاز امتحانات، برافراشته کردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ، فضا سازی محیط مدارس و ادارات با پرچم مشکی، طنین انداز کردن صدای مرگ بر آمریکا را از دیگر برنامه های ویژه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مدارس البرز عنوان کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: برگزاری نشست های روشنگری، نصب بنر و تمثال زیبای شهید حاج قاسم سلیمانی، قرائت قرآن و فاتحه توسط دانش آموزان و معلمان و برگزاری زیارت عاشورا از دیگر برنامه های مدارس این استان است.

فهمیده ادامه داد: بهره گیری از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی مدارس برای جریان آفرینی و نکوداشت فرهنگ مقاومت، پخش قرآن، تهیه پوستر و تصاویر از شهید سلیمانی و نصب در فضای اداری نیز در دستور کارقرار گرفت.

استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار