معاون عملیات سازمان امداد ونجات کشور:
معاون عملیات سازمان امداد و نجات کشور گفت: عمده تجهیزات تخصصی امداد و نجات ، آمبولانس از خارج وارد می شود که از انجائیکه هلال احمر یک ارگان بین المللی است بدنبال این هستیم تحریم ها مانع ورود این تجهیزات به کشور نشود همچنین در حوزه بالگرد نیز در عرصه تعمیراتش با مشکل مواجهیم.
کد خبر: ۸۱۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 04 January 2020

حامد سجادی در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: با توجه به ابلاغ جدید مدیریت بحران، بخشی از وظایف به جمعیت هلال احمر  از جمله نجات، انتقال بیماران و تامین مایحتاج آسیب دیدگان در سوانح بزرگ واگذار شد.
وی بیان داشت: در طی سال های اخیر شاهد بروز و وقوع حوادث مختلفی از جمله زلزله کرمانشاه، وقوع سیلاب در لرستان و گلستان و خوزستان بودیم و برف و کولاکی که در آذربایجان پیوست که بدنبال حوادث طبیعی و انسان ساز سطح آمادگی جمعیت هلال احمر در حوزه های مختلف عملیات پایش و ارزیابی شد.
معاون عملیات سازمان امداد ونجات کشور با اشاره به اینکه تاکنون عملکرد هشت استان از این نظر مورد ارزیابی قرار گرفته است و از یک هفته گذشته وارد اصفهان شدیم، ادامه داد: تمام نقاط ضعف و قوت جمعیت هلال احمر استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: تا پایان سال به شکل صد درصدی عملکرد جمعیت هلال احمر در تمامی استان ها در مواقع اضطراری مورد ارزیابی قرار می گیرد، گفت: تاکنون قدرت عملیات امداد و نجات جمعیت های هلال احمر البرز، قزوین و زنجان در حوادث و بلایا مورد ارزیابی قرار گرفته است و استان های گلستان ، خراسان شمالی و خراسان رضوی و چهار محال بختیاری در حال ارزیابی است.
وی اضافه کرد:  در بازرسی یک هفته ای از عملکرد جمعیت هلال احمر اصفهان در حوادث و بلایا مشخص شد که وضعیت خوبی دارد اما نیاز است که به مرحله عالی برسد.
معاون عملیات سازمان امداد ونجات کشور گفت: استان اصفهان همواره معین استان تهران است و پیشتاز در بحث امداد و نجات در حوادث مختلف بوده است از جمله در زلزله کرمانشاه وسیل لرستان توانمندی جمعیت هلال احمر اصفهان را در کمک رسانی به مردم شاهد بودیم.
وی ادامه داد: با تقسیم بندی کشور به مناطق 9 گانه کلان شهرها، اصفهان در کمک رسانی به استان های چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد و لرستان نقش اصلی و اساسی دارد.
سجادی بیان داشت: اصفهان جزو استان های توانمند کشور است و جانشین تهران در زمانی که احتمال وقوع زلزله احتمالی در تهران می رود که در 9 رسته تیم های عملیاتی هلال احمر اصفهان مورد ارزیابی قرار گرفت و نقاط ضعف و کسری ها را مشخص کردیم و اقدام به آموزش های تخصصی نیروهای جستجو و نجات، اسکان اضطراری، پشتیبان، واکنش سریع و غیره کردیم.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر اصفهان در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری و مرکز کنترل عملیات، پایگاه های امداد و نجات و سگ های تجسس و تیم های آنست و در عرصه آموزش جوانان و امداد و نجات نیاز به گسترش فعالیت ها و نگاه تخصصی تر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار