معاون عملیات پالایشگاه گاز ایلام :
معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام از تولید روزانه 250 هزار متر مکعب گاز اتان استاندارد در پالایشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۱۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 04 January 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ عابدین زرگوشی گفت: گاز اتان خالص یکی از محصولات پالایشگاه است که خوراک شرکت پتروشیمی ایلام جهت تولید پلی اتیلن خواهد بود که بدلیل عدم راه اندازی پتروشیمی ایلام و هزینه های عملیاتی تولید اتان خالص، تولید این محصول تاکنون در پالایشگاه انجام نشده بود بلکه از زمان بهره برداری پالایشگاه تا کنون بخشی از اتان به همراه گاز شهری به خط سراسری انتقال تزریق شده و بخشی هم در گاز سوخت بویلر های تولید بخار پالایشگاه مصرف شده است.

وی  با اشاره به اینکه بنابر اخبار واصله پروژه پتروشیمی ایلام در مراحل پایانی می باشد و محصول اتان پالایشگاه یکی از خوراک های آن پتروشیمی خواهد بود به همین منظور تولید گاز اتان با مشخصات استاندارد در برنامه عملیاتی شدن قرار گرفت و با تلاش و کوشش کارکنان و متخصصان این پالایشگاه و با ایجاد تغییرات فرآیندی، ضمن راه اندازی پکیج تبرید پروپان در واحد بازیافت اتان بعنوان پیش نیاز استاندارد سازی کیفیت اتان تولیدی، عملیات تولید اتان خالص در مدار بهره برداری قرار گرفت.

معاون عملیات شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: با توجه به عدم راه اندازی پتروشیمی ایلام، در حال حاضر کل این محصول با ارزش به خط سراسری گاز تزریق می شود. وی افزود: با عملیاتی شدن تولید اتان مطابق با طراحی، این شرکت آمادگی ارسال هر سه محصول میعانات گازی، گاز مایع خام و گاز اتان را به پتروشیمی ایلام دارد.

وی  بیان داشت : بی تردید درصورت دریافت و فرآورش هرسه محصول یاد شده توسط پتروشیمی ایلام، گام بسیار مهمی در ایجاد ارزش افزوده با تولید محصولات پتروشیمی و رونق تولید در صنایع پایین دستی آن بهمراه خواهد داشت./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار