کارخانه قند فسا که به دلیل ناتوانی در پرداخت حقوق کارگران دچار بحران شده اینک با مشکل بدهی به سازمان غله مواجه شده و نمی تواند شکر مورد نیاز برای تولید قند را تامین کند.
کد خبر: ۸۱۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸ 09 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:بیست و هشتم آبان ۹۸ اعلام شد که کارخانه قند فسا فعالیت مجدد خود را پس از وقفه از سرگرفته است اما به گفته کارگران، این کارخانه تنها چند روز تولید داشت وهم اینک به دلیل نداشتن مواد اولیه تعطیل است.

کارگران کارخانه قند فسا با برگزاری چندین تجمع در مقابل این کارخانه، خواستار پیگیری مطالباتشان توسط مسوولان شده اند.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا گفت:مالک کارخانه قند فسا به سازمان غله بدهی دارد و به همین دلیل ، قادر به تامین شکر نیست.

حسین آرگیو ، پنجشنبه اظهار داشت: کمیته ای با حضور ریاست دادگستری شهرستان فسا تشکیل و مقرر شد هر گونه خرید و فروش تاسیسات ، تجهیزات، زمین و اموال منقول و غیرمنقول مربوط به کارخانه قند با نظارت این کمیته انجام شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته این کارخانه با فروش محصولات باغ کارخانه، مطالبات کارگران را پرداخت کرد.

فرماندار فسا گفت: این کارخانه می بایست مدیری کاربلد ، متخصص و متعهد انتخاب کند.

کارگران در اعتراض به وضعیت کنونی و مشکلات ذکر شده در نامه ای به فرماندار فسا که امضای شماری از آنان را به همراه داشت خواستار پیگیری مطالباتشان توسط مسوولان شدند.

معاون استاندار گفت: با توجه به اینکه فصل تولید چغندرقند به پایان رسیده مسوولان کارخانه باید در تامین شکر خام کارخانه تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی اظهار داشت: در صورتی که مسوولان کارخانه در تامین مواد اولیه این کارخانه اقدامی نکنند با عواقب قانونی مواجه خواهند شد.

آرگیو بیان کرد: مدیران کارخانه قند فسا فکر فروش یا تعطیلی کارخانه را از سر خود بیرون کنند و از هر روشی که می توانند این کارخانه را پابرجا نگه دارند و فقط به فکر منافع خودشان نباشند.

کارخانه قند فسا در سال ۱۳۳۳خورشیدی تاسیس شد و در سال ۱۳۳۵به بهره برداری رسید.
فعالیت این کارخانه در سال ۹۲ متوقف شد و در هجدهم بهمن ماه ۹۵ با سرمایه‌گذاری ۴۲۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی بار دیگر راه‌اندازی شد.

این کارخانه در فصول مختلف سال نسبت به تصفیه شکرخام، تولید شکر سفید و قند کله اقدام می کند.

این واحد تولیدی که یکی از مهم ترین کارخانه های قند جنوب کشور به شمار می آمد، در زمان اوج تولید، روزانه افزون بر ۲۲۰ تن قند و شکر تولید و روانه بازار می کند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار