بارش برف و باران در فارس آغاز شده است.
کد خبر: ۸۱۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲ 09 January 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کارشناس هواشناسی فارس گفت: فعالیت این سامانه امروز پنجشنبه ۱۹ دی بیشتر مناطق شمالی، مرکزی و غربی وفردا جمعه ۲۰ دی همه استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
علیمردانی ادامه داد: بنابراین در استان بارش باران همراه با رگبار، رعد و برق، در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف و در مناطق مستعد شاهد بارش تگرگ خواهیم بود.
براساس گزارش‌های دریافتی از راهداری مستقر در محور‌های استان، بارش برف در محور‌های سپیدان به اقلید، یاسوج و شیراز و پیر اشکفت-یاسوج و دژکرد-یاسوج آغاز شده است.
محور‌های نورآباد و رستم نیز بارانی گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی استان فارس اضافه کرد: آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، برخورد آذرخش (صاعقه)، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و همچنین اختلال در تردد محور‌های مواصلاتی از جمله اثرات این سامانه بارشی است.
هنرپیشه گفت: توصیه می‌شود که اهالی استان فارس در زمان فعالیت این سامانه بارشی از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب و با احتیاط کامل در جاده‌ها تردد کنند.
وی افزود: همچنین دامداران این استان باید از چرای دام در مناطق مستعد سیل و رعد و برق در این مدت خودداری کنند.
کارشناس هواشناسی استان فارس ادامه داد: این سامانه بارشی صبح شنبه از استان خارج می‌شود.
از ابتدای سال زراعی جاری که از اول مهرماه امسال آغاز شده تاکنون به طور میانگین در فارس ۲۱۲ و ۶ صدم میلی‌متر باران باریده که این میزان در مدت مشابه سال زراعی پارسال ۱۰۲ و پنج صدم میلی متر بوده است

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار