سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز از برگزاری یک مانور برای آمادگی در برابر سیل و آسیب به تأسیسات آبرسانی روستاهای استان خبر داد.
کد خبر: ۸۱۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 11 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ محمدرضا فلاح نژاد در نخستین مانور منطقه ای سیل در مخازن آب شرب روستایی که با دستور ویدیویی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در سالن جلسات اداره کل آب و فاضلاب روستایی برگزار شد، گفت: سناریو مانور وقوع  سیل در تاسیسات آبفا البرز به تصویب وزارت نیرو رسیده و در جلسه اول آبان ماه ستاد مدیریت بحران استان البرز نیز مصوب شده است.

وی افزود: شش استان کشور در این مانور مهمان البرز هستند و ۱۳ گروه اقداماتی مانور فوق را انجام خواهند داد.

فلاح نژاد با بیان اینکه اورژانس، هلال‌احمر، راهور و صداوسیما از دیگر ادارات حاضر به برگزاری این مانور کمک کردند، اضافه کرد: طبق این مانور و در اثر سیل فرضی، مخازن و تأسیسات شرکت آب روستایی دچار آسیب شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها فرمانداران هماهنگ کننده برگزاری مانور بودند، گفت: هر یک از این شش استان اشکالات پیش آمده در یک شهرستان را برطرف کرده، این مشکلات تا عصر امروز بازسازی و به اتمام می‌رسد.

این مسئول اظهار داشت: در حین برگزاری مانور لایروبی و شستشوی مخازن گل گرفته، تعمیر و تعویض شبکه‌ آبرسانی و... از دیگر اقدامات حاشیه این مانور بود.

به گفته فلاح نژاد انواع سیل‌ها موجود در کوه پایه، دشت و... بررسی شده، همچین مخازن و شبکه‌های انتقال آب در دست ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز در ادامه به اهداف برگزاری مانور اشاره کرد و افزود: این مانور با هدف ارزیابی عملکرد مجموعه هنگام مقابله با بحران و بازگشت به حالت اولیه و همچنین بررسی میزان اثربخشی و کارایی برنامه‌های آمادگی و مقابله از دیگر اهداف برگزاری این مانور بوده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مانور موجب هم افزایی و مبادله دانش و تجارب میان اعضای شرکت کننده  در مانور بوده است، بیان کرد: برگزاری مانورها کمک می‌کند تا توان و مهارت ما در مواجهه با حوادث غیر مترقبه افزایش یابد و نقاط ضعف و قدرت شناسایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار