سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی البرز گفت: بسیاری از مردم قبلا می‌توانستند مبلغی را برای سفر کنار بگذارند ولی الان فکر می‌کنند اگر می‌توانند همان مبلغ را پس انداز کنند تا در صورتی که به مشکل برخوردند بتوانند هزینه کنند.
کد خبر: ۸۱۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸ 14 January 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی عبادی اظهار کرد: اتفاقاتی که طی ۱۰ روز گذشته در کشور افتاده باعث دگرگونی صنعت گردشگری کشور می‌شود.

وی توضیح داد: آمارها نشان می‌دهد برخی تورهای ورودی گردشگران خارجی بعد از اتفاقات اخیر لغو شده و متاسفانه این فرایند ادامه خواهد داشت.

وی گفت: طبق آخرین آمارها ۷۰ درصد تورهای آسیایی و ۱۰۰ درصد تورهای اروپایی به ایران لغو شده که این امر به شدت درآمد صنعت هتلینگ و توریسم به ویژه در استان‌های گردشگرپذیر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عبادی  با بیان اینکه  مشخص نیست لغو تورهای خارجی به ایران تا چه زمانی ادامه داشته باشد، توضیح داد: امیدواریم شرایطی ایجاد شود که نگاه گردشگران خارجی برای سفر به ایران مجدداً تعدیل و به روال قبل بازگردد.

این مسئول با اشاره به اینکه اتفاقات پیش آمده تاثیر چندانی بر وضعیت گردشگرپ ذیری البرز نگذاشته، خاطرنشان کرد: سهم البرز از گردشگران خارجی تا پیش از این اتفاق هم بسیار کم بود و سقوط این هواپیما نقش چندانی در گردشگری خارجی البرز نداشته است.

سرپرست معاونت گردشگری  میراث فرهنگی البرز با اشاره به وضعیت گردشگی داخلی گفت: هزینه سفرهای داخلی نیز افزایش قابل توجهی در مقایسه با سال قبل داشته و همین باعث شده بسیاری مردم با تردید به مقوله سفر نگاه کنند.

عبادی افزود: گرانی بنزین، تحریم‌ها، شرایط نامناسب اقتصادی ، پایین آمدن قدرت خرید مردم و ... بر تعداد سفرهای خانوارهای ایرانی تاثیرگذاشته است.

وی گفت: این مسائل باعث آسیب به حوزه گردشگری و کم جان شدن اقتصاد این حوزه می‌شود که برای آن باید چاره جویی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار