محمودرضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندار استان کرمانشاه از بازسازی و نوسازی بیش از ۴۰ هزار شیر و سیلندر گاز مایع معیوب در استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 15 January 2020
 

محمود رضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه گفت: نظارت بر استاندارد شیر و سیلندرهای گاز مایع ۱۱ کیلوگرمی خانگی ومسافرتی از سال ۷۶ مشمول مقررات استاندارد اجباری شده است، لذا عرضه و فروش سیلندر گاز مایع توسط تأسیسات توزیع کننده گاز مایع بدون پروانه استاندارد ممنوع است و مراکز غیرقانونی، فاقد مجوز و همچنین متخلفین از قانون به‌دلیل به مخاطره انداختن سلامت و ایمنی شهروندان به مراجع ذی‌صلاح قضایی معرفی خواهند شد.


وی در ادامه تصریح کرد: درحال حاضر ۱۲ واحد تاسیسات سیلندر پرکنی تحت پوشش این اداره کل فعالیت دارند لذا در راستای حفظ ایمنی و سلامت شهروندان از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 40721 شیر و سیلندر تعمیری و اسقاطی در شرکت‌های توزیع‌کننده گاز مایع منطقه از چرخه مصرف خارج و به مراکز مجاز تعمیر و ذوب تحویل داده شده اند که از این تعداد 16 هزار مربوط به سیلندر معیوب و تعداد 24721 آن شیرهای اسقاطی بودند که از چرخه مصرف خارج شدند.

مدیر کل استاندارد استان افزود: این تعداد شیر و سیلندر معیوب به‌دلیل مصرف مستمر و حمل و نقل نامناسب در چرخه مصرف، مغایر با استانداردهای ملی تشخیص داده شدند و توسط کمیته نظارت بر عملیات بازسازی، نوسازی و جایگزینی طی صورت‌جلسه به مراکز مجاز تعمیر و ذوب تحویل شد.

نیازی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به حمل و نقل نامناسب سیلندرها، مطابق مقررات در مقابل فروش هرکیلوگرم گاز مایع سیلندری دریافت مبلغی با عنوان وجوه سپرده بازسازی و جایگزینی شیر و سیلندر از مصرف کنندگان دریافت و وجوه فوق فقط در راستای بازسازی و جایگزینی شیر و سیلندر هزینه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار