مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: عدم توجه به فعالیت‌های پیشگیرانه از مسائل و مشکلاتی است که می‌تواند به آسیب‌های اجتماعی در جامعه دامن بزند.
کد خبر: ۸۱۴۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ 15 January 2020

محمود علی‌گو در نشست تخصصی و آموزشی کارشناسان اورژانس اجتماعی که صبح امروز در شیرخوارگاه شکوفه ساری ‌برگزار شد، اظهار کرد: نقش بهزیستی برخورد با آسیب‌های اجتماعی نیست و صرفا وظیفه دروازه‌بانی آسیب‌ها را برعهده ندارد و در این راستا اورژانس مانند رزمنده آسیب‌های اجتماعی بوده و مرکز اورژانس سنگر آن‌ است.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی متولیان زیادی دارد اما تنها بهزیستی در این زمینه کار می‌کند، تصریح کرد: در سازمان بهزیستی مازندران حوزه تبلیغی و ترویجی اورژانس اجتماعی خوب اجرا شده است اما ضریب نفوذ اورژانس، سرعت عملکرد و دقت باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه اکنون سرعت و ضریب نفوذ اورژانس خوب است اما دقت آن چندان مطلوب نیست، گفت: سامانه ۱۲۳ یعنی مردم چشم ما باشند، یکی از حامیان جریان‌های اجتماعی در کشور مردم هستند.

علی‌گو خاطرنشان کرد: کار سامانه اورژانس در سال جدید آنلاین خواهد شد، اصلاح موضوع ساختارهای موجود در این حوزه در دستور کار است.

وی با بیان اینکه بحران فعلی ما کودکان کار و خیابانی هستند، ادامه داد: در این خصوص فرآیندی تعبیه کردیم تا بدون آسیب روحی و روانی کودکان را از داخل خیابان جمع کنیم و بعد الگوی توانمندسازی مدون با اولویت خانواده شکل دهیم.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه امیدواریم در سال آینده شاهد کاهش حضور کودکان کار در خیابان باشیم، افزود: توجه به موضوع کودک کار و خیابان باید مطالبه‌گری شود و در این راستا تغییر ساختار اورژانس اجتماعی برای شهرها در دستور کار قرار دارد اما در حوزه توانمندسازی نظام مدون نداریم.

علی‌گو در خصوص وضعیت استخدام نیروهای اورژانس در کشور گفت: موضوع استخدام نیروهای اورژانس اجتماعی کار سختی است که امیدواریم به نتیجه برسد، هیچ قولی در این خصوص نمی‌دهیم اما تلاش خواهیم کرد.

شکل‌گیری تیم نظارتی و طرح همیار ۱۲۳ برای مهدکودکی‌ها در مازندران

جمال باقری مدیرکل بهزیستی مازندران در ادامه این جلسه از شکل‌گیری تیم نظارتی و طرح همیار ۱۲۳ برای مهدکودکی‌ها خبر داد و اظهار کرد: احساس امنیت شغلی در بخش اورژانس اجتماعی کم است و بیش از ۵۰ درصد جمعیت مازندران ساکن روستاها هستند اما امکانات ترابری اورژانس برای روستاها بسیار ضعیف بوده که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش اورژانس اجتماعی با حداقل امکانات، خدمات خوبی ارائه می‌شود، بطوریکه در بحث طلاق تا حدودی مؤثر واقع شده است اما مشکل تامین نیروهای کارشناسی ثابت و دائم را داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار