مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: در استان البرز حدود ۸۰ درصد آب شرب مصرفی از آبخوان‌ها است که از لحاظ کیفی و کمی شرایط این آب خوان‌ها به مرور در حال وخیم‌تر شدن است.
کد خبر: ۸۱۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 16 January 2020

‌به گزارش «تابناک البرز»؛ داوود نجفیان درمراسم انعقاد تفاهم نامه طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) و سواد آبی میان آموزش و پرورش البرز، شرکت آب منطقه‌ای و جهاد دانشگاهی که در آموزش و پرورش البرز برگزار شد، اظهار کرد: استان البرز نگاه ویژه ای به طرح داناب دارد، فرهنگ سازی خوبی میان دانش آموزان در خصوص دانش آب شکل گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت فرهگسازی در حوزه مدیریت مصرف آب افزود: طرح داناب گامی در راستای ترویج  فرهنگ مصرف صحیح آب در میان نسل جوان است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز افزود: متوسط مصرف آب در یک کشور باید حدود ۴۰ درصد باشد در حالی که در ایران بیش از ۸۰ درصد منابع آبی خود را مصرف کرده و در این حوزه از خطوط قرمز عبور کرده‌ایم.

نجفیان با بیان اینکه در استان البرز حدود ۹۶ درصد منابع آبی مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: باید روند مصرف آب اصلاح شود، فرهنگ سازی مصرف آب از مدارس آغاز شده است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو برای فرهنگ سازی در حوزه آب منابعی را اختصاص داده است، گفت: در البرز نیز شرکت آب منطقه‌ای با کمک جهاد دانشگاهی، دانشگاه خوارزمی، آموزش و پرورش در خصوص اصلاح الگوی مصرف اقداماتی را انجام داده اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه از برنامه‌های پژوهشی برای بالا بردن سواد آبی استقبال می‌کنیم، گفت: در ایران منابع ملی منحصر به فرد و تجدیدناپذیری در زمینه آب داریم که باید قدر آن را بدانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار