رئیس پلیس آگاهی البرز از دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که با راه اندازی چهار شرکت لیزینگ خودرو در شهرهای تهران و کرج از متقاضیان خرید خودرو، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.
کد خبر: ۸۱۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲ 16 January 2020

‌‌به گزارش «تابناک البرز»؛ سرهنگ محمد نادربیگی گفت: در پی ارجاع  چندین فقره پرونده کلاهبرداری از طریق یک شرکت لیزینگ خودرو با برند ساختگی، از کلانتری ۳۹ گلشهر به پایگاه دوم پلیس آگاهی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از کارآگاهان اداره  مبارزه با جعل وکلاهبرداری این پایگاه قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اولیه محرز شد که کلاهبرداران در قالب یک باند  با انشار تبلیغ در سایت‌های خرید و فروش کالا در فضای مجازی مبادرت به فروش خودرو به صورت اقساطی کرده و پس از مراجعه متقاضیان ثبت نام خودرو به دفتر شرکت، با جلب اعتماد متقاضیان، طی قراردادی مبالغی به عنوان پیش پرداخت دریافت کرده  و با دادن وعده تحویل یک ماهه خودرو، مدت اندکی در دفتر فعالیت، و در کمتر از ۲۰ روز محل کار خود را ترک و متواری شده اند. 

این مقام انتظامی گفت: طی استعلام صورت گرفته در خصوص رسید  پرداخت ها، مشخص شد که دارنده حساب متصل به دستگاه پوز در محل شرکت، خانمی است که اعضای باند با اغفال وی اقدام به افتتاح حساب و تهیه دستگاه پوز به نام او کرده اند که با پیگیری های کارآگاهان مخفیگاه وی در کیانمهر کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ نادربیگی گفت: با تلاش های شبانه روزی کارآگاهان، مدیر فروش و سایر کارکنان این شرکت صوری که چهار نفر بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند، اما اعضای اصلی باند که مسئولیت هماهنگی ها با آن ها بود وهویت مشخصی نداشتند، متواری بودند تا این که از طریق ردیابی ها و تحقیقات گسترده پلیسی مطلع شدند، متهمان در قالب شرکت دیگری در منطقه عظیمیه کرج آغاز به کار کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز ادامه داد: با تحت نظر قرار دادن شرکت به صورت نامحسوس یکی از اعضای آن شناسایی و با کنترل تردد وی محل اختفای این افراد که از اعضای اصلی باند بودند در تهران شناسایی و هنگام مراجعه آنها به شرکت صوری فروش خودرو در کرج در یک عملیات غافلگیرانه هر دو متهم دستگیر شدند.

این مقام انتظامی گفت: متهمان در ابتدا منکر هر گونه عمل مجرمانه ای شدند، اما در مواجهه با شکات به ناچار لب به اعتراف گشوده و اقرار کردند که با تشکیل دو شرکت لیزینگی در کرج تا کنون از ۱۵۰ نفر در شهرهای تهران و کرج به مبلغ  ۱۵ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و با وجوه پرداختی اقدام به خرید خودرو و سکه کرده اند.

سرهنگ نادربیگی بیان کرد: ‌در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۱۴۲ قطعه سکه طلا و ۵ میلیارد ریال وجه نقد کشف شد.

وی با بیان این که در این رابطه پنج نفر خانم ‌و دو نفر آقا دستگیر شدند گفت: متهمان اقدام به راه اندازی دو دفتر کار دیگر در تهران با همین شیوه کرده بودند که با هماهنگی پلیس آگاهی تهران این دفاتر نیز پلمب شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اظهار کرد: تاکنون ۱۲۰ نفر از مال باختگان شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار