خوردن غذاهای سالم می تواند از پوست شما با وجود کم شدن تدریجی دما محافظت کند همچنین شما را گرم و پر انرژی نگه دارند.
کد خبر: ۸۱۴۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ 16 January 2020

 زمستان چه چیزهایی بخوریم؟

1.عسل و دارچین

اگر فردی سرمایی هستید بیشتر سراغ غذاهایی مانند "عسل" و چای "دارچین" و ارده بروید و این غذاها را حتما در این در "رژیم غذایی" خود جای دهید

مصرف این خوراکی ها مانع از بروز بیماری هایی مانند "استرس" و "اضطراب" در شما می شود و احساس سرما را در بدن شما از بین می برد.


زمستان چه چیزهایی بخوریم؟

 2.تخم مرغ

زمستان چه چیزهایی بخوریم؟

 خوردن تخم مرغ کامل در طول ماه های زمستان بسیار حیاتی است. زرده بیش از 90 درصد کلسیم و آهنِ موجود در تخم مرغ را دارد و سفیده تقریبا نیمی از پروتئین تخم مرغ را در خود دارد. در واقع، تخم مرغ حاوی میزان مناسبی از تمام نُه اسید آمینه ی ضروری مورد نیاز بدن است. بدن پروتئین را به عنوان سوخت برای ساختن آنتی بادی هایی استفاده می کند که به مهاجمان خارجی حمله و از عفونت جلوگیری می کنند

به علاوه، خوردن تخم مرغ برای صبحانه به شما کمک خواهد کرد وزن مناسب بدن تان را حفظ کنید زیرا این ماده ی غذایی علاوه بر تامین انرژی، به شما احساس سیری نیز می دهد. پروتئین موجود در تخم مرغ انرژی پایداری فراهم می کند، زیرا به سادگی باعث افزایش سطح قند خون تان ، می شود.

زمستان چه چیزهایی بخوریم؟

  1. سوپ سبزیجات

هیچ چیز به اندازه یک کاسه سوپ سبزیجات، بدن را گرم نمی کند و مغذی نیست. سوپ سبزیجات و البته انواع آش ها حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن یعنی فیبرها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند و به تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک می کنند. از سبزیجات فصلی برای تهیه سوپ ها استفاده کنید. از هویج، سیب زمینی، تره فرنگی، سبزیجات معطری مانند جعفری و غیره استفاده کرده و سوپ های خوشمزه تهیه کنید. اضافه کردن آب مرغ و مرغ به سوپ باعث افزایش جذب پروتئین می شود.

زمستان چه چیزهایی بخوریم؟

.4 سیب

سیب دارای کالری بسیار پایینی است ، غنی از فیبر می باشد . سیب بسیار مفید برای بالا بردن فند خون می باشد.تاثیر مستقیمی بر فند خون دارد.برای استفاده ی بهینه از سیب توصیه می شود این میوه را با پوست بخورید زیرا پوست سیب دارای آنتی اکسیدان می باشد .

5.پرتقال

پرتقال یکی از پرمصرف‌ترین میوه‌های فصل سرماست،وبه علت آنکه به ویتامین 3غنی است،برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی توصیه می‌شود.


گردآوری مطالب: سحرآقاجانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار