مربی تیم ملی گلبال کشور گفت: همدان سهم بسزایی در رشد و اعتلای ورزش نابینایان و کم‌بینایان کشور دارد.
کد خبر: ۸۱۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 17 January 2020
پیشرفت‎های به دست آمده در ورزش نابینایان همدان باعث شد تا مشکلات موجود در مسیر موفقیت این ورزشکاران زیر چتر حمایتی مسوولان قرار گیرند.

به گزارش مهر، همدان در حالیکه هم اینک جزو سه استان برتر ورزش نابینایان و کم بینایان کشور به لحاظ مدال آوری و رشد رشته‌های ورزشی زیر پوشش فدراسیون به شمار می‌رود، اما همچنان درگیر و دار مشکلات و دغدغه‌های سخت و نرم افزاری است.

قدمت ۲۰ ساله ورزش نابینایان و کم بینایان استان همدان در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های قابل توجهی همراه شده است و در دوره‌های گذشته پاراالمپیک و پاراآسیایی شاهد تصاحب مدال‌های رنگارنگ در رشته‌هایی نظیر دو ومیدانی بوده ایم.

با وجود پیشرفت‌های به دست آمده، همچنان ورزشکاران نابینایان این استان درگیر موانع و مشکلات مختلف به ویژه امکانات و تجهیزات هستند.

مربی تیم ملی گلبال کشور گفت: همدان سهم بسزایی در رشد و اعتلای ورزش نابینایان و کم‌بینایان کشور دارد.

محمدکرم کولیوند اظهار داشت: گلبال و دو ومیدانی از رشته‌های فعال و موفق ورزش این استان است و قطع به یقین می‌تواند در المپیک ۲۰۲۱ جوانان از سهم خوبی برخوردار باشد.

وی بیان کرد: هیات نابینایان همدان در سال‌های اخیر با فراهم کردن امکانات لازم و نیز پروسه استعدادیابی و پرورش نخبه‌ها توانسته سهم بسزایی در تیم‌های ملی داشته باشد، اما نیاز است در شهرستان‌ها نیز زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

این مربی تویسرکانی اظهار داشت: هم اکنون این شهرستان قطب اصلی گلبال استان همدان به شمار می‌رود، اما به لحاظ سخت افزاری مشکل داریم.

کولیوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفته‌ای سه جلسه گلبال به صورت زوج و فرد در همدان و تویسرکان دایر است و توقع داریم تا المپیک ۲۰۲۱ جوانان چند نخبه از این استان در تیم ملی قرار بگیرند.

وی افزود: گلبال آقایان همدان قهرمان کشور است و گلبالیست‌های این استان جزو بهترین‌ها هستند.

خرابی کفپوش سالن

رییس هیات نابینایان شهرستان تویسرکان نیز گفت: کفپوش سالن تویسرکان تخریب شده و مشکل تمرین داریم.

بهمن خزایی افزود: سالن گلبال تویسرکان با مشکلات عدیده مواجه است و امکانات لازم را برای ادامه تمرین و مسابقه ندارد.

وی اضافه کرد: اکثر گلبالیست‌های این شهرستان اهل روستا هستند و برای حضور در سالن مشکل دارند.

خزایی خاطرنشان کرد: اجاره سالن برای ورزش نابینایان تویسرکان نیز بسیار بالا است و تاکنون نتوانسته ایم به صورت رسمی سالن را تحویل بگیریم.

وی گفت: بالا بودن هزینه‌ها و مشکلات عدیده مالی باعث شده تا نتوانیم هدف‌های کلان هیات را به خوبی در رشته گلبال اجرایی کنیم.

ملی پوش گلبال کشورمان نیز گفت: خرابی کفپوش سالن قائم تویسرکان اجازه تمرین مناسب را نمی‌دهد.

میلاد سوری افزود: سرمای سالن نیز باعث شده تا مشکلات گلبال تویسرکان افزایش یابد در حالیکه از قطب‌های اصلی گلبال کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مشکل کمبود توپ نیز داشتیم که البته با مساعدت هیات نابینایان استان تعدادی توپ تحویل تویسرکان شد.

استخر‌ها همکاری نمی‌کنند

کاپیتان تیم منتخب شنای نابینایان و کم بینایان همدان نیز گفت: استخر‌های استان با شناگران نابینا همکاری نمی‌کنند.

اعظم کیانی امین افزود: برای تمرین استخر‌ها سانس نمی‌دهند در حالیکه باید هفته آینده به مسابقات کشوری اعزام شویم.

وی اضافه کرد: فقط چند سانس موفق به تمرین شده ایم و با این شرایط آمادگی چندانی برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور نداریم.

کیانی امین خاطرنشان کرد: با وجود پیگیری‌های هیات نابینایان و کم بینایان استان، مشکلات ورزش شنای بانوان نابینا همچنان پابرجا است.

حل مشکلات ورزش نابینایان تا پایان سال

معاون توسعه ورزش قهرمانی همدان نیز گفت: تمامی دغدغه‌ها و مشکلات ورزش نابینایان را تا پایان سال حل می‌کنیم.

عباس قهرمانی ورزش نابینایان و کم بینایان همدان را یکی از موفق‌ترین هیات‌های ورزشی این استان برشمرد و گفت: همدان در سال‌های گذشته در سطح تیم ملی و رقابت‌های قهرمانی و لیگ کشور درخشش داشته است و به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: به طور قطع این هیات را مورد حمایت جدی قرار می‌دهیم تا همانند سال‌های قبل نه تنها شرایط حضوری موفق در مسابقات کشوری را داشته باشند، بلکه مقدمه ظهور استعداد‌های جدید در این قشر ورزشکار نیز فراهم شود.

قهرمانی خاطرنشان کرد: مشکل کفپوش سالن تویسرکان برای گلبالیست‌ها تا پایان سال برطرف می‌شود و از طریق دستگاه ورزش این شهرستان پیگیر مشکلات خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه شنای نابینایان برای حضور پرقدرت در مسابقات قهرمانی کشور حق استفاده از سانس استخر را دارد، گفت: از معاونت ورزش بانوان خواسته ایم تا این مشکل را هرچه سریعتر برطرف سازند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی همدان یادآور شد: سالانه بیش از ۲۵۰ میلیون تومان صرف هزینه‌های ورزش نابینایان و کم بینایان استان همدان می‌شود و جزو برترین‌های کشور به شمار می‌رویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار